Brev
Onani/sex
Hej jeg er en pige på 14,
Jeg vil gerne prøve at onanere med andre siger det gør ondt i starten, så er der en måde at onanere på uden at det gør så ondt og uden jeg kan springe den ballon piger har i skeden?
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige
Det gør ikke nødvendigvis ondt at onanere - faktisk skulle det helst ikke gøre ondt, for det skulle jo gerne være noget, det føles dejligt. Man kan onanere på mange måder, og man behøver ikke at putte noget op i skeden, hvis man er nervøs for, at jomfruhinden skal briste.
Rigtig mange piger onanerer ved at kilde sig selv på klitoris, og det kan man gøre på mange måder. Det handler om at finde det, der føles rart...
Hvis du har lyst til at stikke fingrene op i skeden, behøver du ikke være nervøs for, at jomfruhinden brister. Det er ikke som sådan en "ballon", men mere en slags hudfold, der hos nogle piger kan briste, når en dreng trænger op i hende første gang. Nogle piger vil slet ikke opleve, at der er noget, der brister - eller "springer", som mange kalder det.
Måske har du lyst til at kigge på www.sexlinien.dk, hvor du kan læse mere om onani (bare søg på ordet onani derinde - så er der både brevkassesvar og temaartikler).
God fornøjelse - hvis man kan sige det sådan...
Mange hilsener fra BørneTelefonen