Brev
Onani
Hej brevkasse
jeg er en pige på 14 år.. jeg onanere rigtig tit og elsker det..
jeg har to problemer…
når jeg har fået min orgasme har jeg ikke lyst til mer selv om jeg pø en måde godt kunne mer… hvad skal jeg gøre..?
Og mit andet spørgsmål er at jeg har idag for anden gang onanerer med en el tandbørste jeg satte den på min klit og det var pisse dejligt ligepludselig begyndte jeg med at skrige højt også røg der bare vand ud af mig hvad er det…?
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej pige på 14 år
Tak for dit brev. Jeg kan godt forstå, at du synes, at det er dejligt at onanere.
Det er helt normalt, og det er en rigtig god måde at lære sin krop at kende.
Mange vil opleve, at der skal gå lidt tid efter en orgasme, før man kan onanere igen. Det er helt normalt. Det skyldes blandt andet, at kroppen kan blive "overstimuleret", når man onanerer, fordi man rører steder på kroppen, som er meget følsomme. Det betyder, at det nærmest kan føles ubehageligt, hvis man rører sig selv kort tid efter en orgasme. Det er også naturligt at få en følelse af at blive træt i kroppen efter en orgasme. Det skyldes, at der bliver udløst et bestemt hormon, så kroppen får lyst til at hvile. Man kan altså sige, at der går lidt tid før kroppen er "klar" igen.
Der er mange måder at onanere på, og det er en god idé at prøve sig frem og finde ud af, hvad der føles rart. Det kan føles dejligt at onanere med en elektrisk tandbørste, fordi den vibrerer. Jeg tror, at du har oplevet en form for "sprøjteorgasme". Det betyder, at der sprøjter væske ud af skeden ved orgasme. Mange bliver lidt forskrækkede den første gang det sker. Men det er helt ufarligt, og det sker ofte, når et bestemt punkt i kroppen bliver stimuleret meget kraftigt.
Der er altså ikke noget unormalt ved måden, din krop reagerer på.
Kærlig hilsen fra BørneTelefonen