Onani

Hej brevkasse

jeg er en pige på 14 år.. jeg onanere rigtig tit og elsker det..

jeg har to problemer…

når jeg har fået min orgasme har jeg ikke lyst til mer selv om jeg pø en måde godt kunne mer… hvad skal jeg gøre..?

Og mit andet spørgsmål er at jeg har idag for anden gang onanerer med en el tandbørste jeg satte den på min klit og det var pisse dejligt ligepludselig begyndte jeg med at skrige højt også røg der bare vand ud af mig hvad er det…?

Pige, 14 år
Svar fra

Børnetelefonen

Hej pige på 14 år

Tak for dit brev. Jeg kan godt forstå, at du synes, at det er dejligt at onanere.
Det er helt normalt, og det er en rigtig god måde at lære sin krop at kende.

Mange vil opleve, at der skal gå lidt tid efter en orgasme, før man kan onanere igen. Det er helt normalt. Det skyldes blandt andet, at kroppen kan blive "overstimuleret", når man onanerer, fordi man rører steder på kroppen, som er meget følsomme. Det betyder, at det nærmest kan føles ubehageligt, hvis man rører sig selv kort tid efter en orgasme. Det er også naturligt at få en følelse af at blive træt i kroppen efter en orgasme. Det skyldes, at der bliver udløst et bestemt hormon, så kroppen får lyst til at hvile. Man kan altså sige, at der går lidt tid før kroppen er "klar" igen.

Der er mange måder at onanere på, og det er en god idé at prøve sig frem og finde ud af, hvad der føles rart. Det kan føles dejligt at onanere med en elektrisk tandbørste, fordi den vibrerer. Jeg tror, at du har oplevet en form for "sprøjteorgasme". Det betyder, at der sprøjter væske ud af skeden ved orgasme. Mange bliver lidt forskrækkede den første gang det sker. Men det er helt ufarligt, og det sker ofte, når et bestemt punkt i kroppen bliver stimuleret meget kraftigt.

Der er altså ikke noget unormalt ved måden, din krop reagerer på.

Kærlig hilsen fra BørneTelefonen

Har du spørgsmål til sex eller den første gang?

Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.

Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?

Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!

Quiz om sex, seksualitet og krop

Kender du til myterne?