Brev
Onani
Hej BB, jeg er en pige der er 13. Jeg onanere og er bange for om man kan onanere for meget, og vil gerne stoppe, men hver gang jeg prøver, kan jeg ikke.
Kh den 13 årige pige
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære 13-årige pige,
Tak for dit brev. Det er sådan, at onani skal være noget som man gør, fordi man har lyst og synes, at det er dejligt. Det er utrolig forskelligt, hvor meget folk onanerer og der sker intet ved, at man onanerer meget. Men hvis man f.eks. aflyser aftaler eller bliver hjemme for at onanere, så er det vigtigt, at man får snakket med nogen om det, så de kan hjælpe en. Onani skal nemlig ikke være noget, der isolerer en fra andre.
Du siger, at du gerne vil stoppe med at onanere. Hvorfor mon det? Er det fordi det fylder for meget i din hverdag? Hvis det er det, så kunne det måske være godt at snakke med en voksen om det. F.eks. dine forældre, en lærer eller en sundhedsplejerske. Jeg kan godt forstå, hvis det måske kan føles grænseoverskridende at snakke med dem om det, men for at få hjælp kan det være nødvendigt.
Det er vigtigt at huske, at onani er helt almindeligt og noget de fleste gør. Hvis du vil tale lidt mere om det, og ikke har lyst til, at tale med en voksen i din omgangskreds, så kan du også ringe ind eller chatte med Sexlinien. Her kan de måske komme med nogle konkrete forslag til, hvordan du kan komme til at onanere mindre. Deres nummer er 7020 2266. Du er også altid velkommen til at ringe ind til BørneTelefonen på 116 111 og snakke med os om det.
Jeg håber, at det hjalp lidt.
Kærlig hilsen,
BørneTelefonen