Brev
Onani
Hej
jeg er en dreng på 18 år og jeg ved ærlig talt ikke om jeg er sex afhængig fordi jeg kan ikke lade være med at tænke på sex og onanere.
Jeg onanere mindst 2-3 gange om dagen af og til op til 10 gange.
Jeg synes bare at det føles forkert på en eller anden måde.
Mvh en dreng på 18 år
Dreng, 18 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej dreng,
Mit indtryk er at alle drenge på din alder onanerer, men at der er forskelle på, hvor hyppigt man gør det. Jeg tænker derfor ikke det er unormalt eller usundt at onanere som du gør – så længe du ikke føler at det begrænser dig i dit liv i øvrigt. Hvad mon der gør, at du føler at det på en eller anden måde er forkert? – Er det tanken om hvad andre ville tænke om det? – eller er det fordi tanken om sex og onani fylder så meget, at du ikke føler du kan styre det eller fokusere på andre ting?
Onani er en privat ting, men heldigvis noget som flere drenge snakker med hinanden om. Jeg tror derfor, godt du kan snakke med dine venner om det uden, at de ville synes det var mærkeligt – hvis du altså har lyst til at snakke med andre om det? Noget andet er at så snart du får en kæreste og har prøvet sex flere gange kan det sagtens være at onani ikke vil fylde så meget mere. Hvis du vil vide mere om onani kan du læse om det på www.sexlinien.dk  eller ringe ind til dem anonymt. Du er også altid velkommen til at tage kontakt til os igen.
Kærlige hilsner,
BørneTelefonen