Brev
Onani
Hej brevkassen
jeg er en dreng på 12 snart 13 og jeg onaner ret tit og når jeg onaner kommer der aldrig sperm ud
jeg ved ikke helt om jeg onaner forket eller hvad jeg gøre forket
PLEASE SVAR
Dreng, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 12 år
Jeg kan godt forstå, at du undrer dig over, at der ikke kommer sperm ud, når du onanerer.
Du kan dog være ganske rolig – for det betyder ikke, at der er noget “galt”. Det kaldes ofte for en “tør orgasme” og det sker ofte for unge drenge, fordi de ikke helt er kommet i puberteten endnu.
Når du kommer mere i puberteten vil du også på et tidspunkt opleve, at der kommer sperm ud, når du onanerer.
Du kan evt. læse mere om det her: http://www.sexlinien.dk/emneside-drenge/maends-kroppe/drenges/maends-orgasmer.aspx
Kærlig hilsen
BørneTelefonen