onanere med veninden

hej

jeg er en pige på 14 år.

for nogen dage siden skete der det at min bedste veninde var hjemme hos mig. vi begyndte at tale om nogen frække ting og det endte med at vi så porno.

mens vi så porno blev vi begge ret liderlige. hun begyndte at røre mig på låret og så længere op mod min tissekone. og det endte med at vi sad og rørte hinanden i tissekonen mens vi optog det på min computer vi brugte til at se porno på.

lige da vi var færdige sagde min veninde at hun blev nødt til at gå hjem men hun ville ikke sige hvorfor.

hun gik hjem og jeg var hjemme alene, så jeg så videoen hvor vi rørte hinanden. jeg onanerede og blev rigtig tændt på min veninde, jeg tror jeg kan lide hende.

måske er jeg biseksuel?

jeg er meget i tvivlt om det nu.

nå men sagen er den at de efter det skete han hun ignoreret mig i skolen og hun svare heller ikke på mine beskeder. jeg ved ikke hvorfor, det er nærmest umuligt at komme i kontakt med hende hun ignorere mig fuldstændig.

jeg er meget ked af det men på den anden side kan jeg rigtig godt lide hende og har lyst til at lave frække ting med hende igen.

hvad skal jeg gøre?

Pige, 14 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære du

Mange tak for dit brev. Det er modigt at dig at skrive herind og være så åben om, hvordan du har det. Jeg kan godt forstå, at du tænker meget over, hvad du skal gøre. Tanker om ens seksualitet og følelser til andre kan åbne op for mange forskellige tanker og spørgsmål. Jeg håber, at det her brev kan hjælpe dig med, hvad du kan gøre.

Først og fremmest kan dine reaktioner på at være sammen med din veninde betyde mange forskellige ting. Du spørger selv til, om du er biseksuel. Det kan måske være, at du er biseksuel, dvs. både tænder på piger og drenge. Det kan også være en del af, at du er i gang med at finde frem til din egen seksualitet og at følelserne hænger sammen med dit venskab til din veninde. Det behøver derfor ikke betyde, at du er biseksuel eller homoseksuel, men det kan være en del af at finde frem til, hvad du synes er rart og hvor dine grænser går.

Jeg har både talt med unge, som bliver forelsket i personen lige meget, hvilket køn de har, mens jeg har talt med andre, hvor det er den seksuelle del, som de bliver tiltrukket af, dvs. et bestemt køn. Det er altså forskelligt, hvordan folk oplever det og hvordan de finder frem til deres seksualitet og hvilket køn de er mest tiltrukket af. Det kan tage tid at finde frem til. Jeg tænker også, at du ikke nødvendigvis behøver at finde svar på det nu, men med tiden kan mærke efter, hvordan du har det. Hvad tænker du om det?

Med hensyn til dit forhold til din veninde og at hun ignorerer dig, så tænker jeg, at det nok vil være godt for jer at tale sammen om det eller i hvert fald få brudt tavsheden ved at ses som veninder. Måske blev din veninde overrasket over, hvad der skete. Måske er det lidt pinligt her bagefter, måske gik I begge over en grænse ved at være sammen seksuelt. Det kan være, at hun er i tvivl om, hvad du tænker om det hele og måske ved hun heller ikke selv, hvad hun føler. Der kan være mange grunde til, at hun har reageret sådan. Derfor tænker jeg, at det kan være godt for jer at tale det igennem, sådan så I kan finde ud af, hvor I har hinanden.

Jeg ved ikke, hvordan hun vil reagere og det kan være, at hun ikke har det på samme måde som dig. Det er ikke for at lyde negativ, men det kan sommetider være rart at være bevidst om, at det ikke er til at vide, hvordan den anden har det, før man har talt om det. Måske kan det være en hjælp for dig at tænke over, om du gerne vil tale med din veninde om, at I skal være veninder eller om du ønsker mere. Ligesom du selv skriver i dit brev, er du ked af det samtidig med, at du har lyst til at gøre mere med hende. Måske bliver du klogere på, hvordan du oplever det ved at tilbringe mere tid sammen med hende – blot som veninder. Det kan være en måde, hvorpå du kan finde ud af, om du er forelsket i hende eller blot glad for hende som en veninde. Hvad tænker du om det?

Jeg har talt med andre, som har oplevet det akavet, når de skal ses med en ven eller veninde, som de ikke har haft kontakt med i noget tid. Det tænker jeg er normalt og ofte er det sådan, at man lige skal ’finde hinanden’ igen. Hvordan vil det være for dig at tale med hende og hvornår vil det kunne lade sig gøre? Jeg tænker, at nu når hun ignorerer dig,  kunne du enten sige til hende, at du gerne vil tale med hende eller også kan du skrive en sms til hende om, at du gerne vil tale med hende, hvad du gerne vil snakke om og hvornår I kan snakke sammen. Ofte er det lige at få snakket om det ansigt til ansigt, så I kan få talt det igennem på en god måde og der er ikke ligeså stor risiko for at misforstå hinanden, som hvis man skriver over mobilen eller på internettet. Giver det mening?

Det er også ok at sms'e, for at i kan få taget hul på snakken. Måske har hun brug for, at du sender den første sms. Mit gæt er, at det føles svært for hende med det der skete og hvordan jeres forhold skal være fremover. Samtidig har du også optaget det på mobilen, hvilket også kan medvirke til at hun holder sig fra dig... Det vil være mest rigtigt, at du sletter det igen, så hun ikke er bange for, at du viser det til andre eller lægger det på nettet. Her skal jeg lige sige, at det selvfølgeligt er ulovligt at gøre, når man ikke har tilladelse fra den, der er på filmen eller på billederne.

Du er meget velkommen til at ringe eller sms'e til BørneTelefonen, hvis du har brug for at tale videre om det på 116 111 og du vil være anonym.

Jeg håber, at det her brev kan hjælpe dig med, hvad du skal gøre. Det er sejt, at du skriver herind og jeg tænker, at det er helt naturligt, at din seksualitet fylder meget i dine tanker.

Mange hilsner fra BørneTelefonen

Har du spørgsmål til sex eller den første gang?

Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.

Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?

Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!

Quiz om sex, seksualitet og krop

Kender du til myterne?