Øhhhh det var vist ikek rigtigt kærlighed…

Hej BB..
JEg er en pige på 15 år og har en rigig sød nutted kærste…. vi har hvert kærster i snart 2 år…. var har aldrig haft sex før…. men vi har nusset og hygget i sengen før ( ikke kneppet) vi har nu fundet ud af at vi faktid begge to har lyst til sex… men vi ved ikke helt hvordan det er og son noget hvordan man starter det og slutter……

vi har hvert inde på xxxx (red: et sted på nettet) og son noget men vi har stadig ikke rigtigt fundet ud af det… min kærste siger at man minimum skal være 15 og det er vi jo han er bare 16 men vi vil staig HJÆLP HVAD SKAL VI GØRE!!!!

Pige, 15 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 15 år

Tak for dit brev. Dejligt at læse at du og din kæreste er så glade for hinanden.

Først vil jeg sige til dig, at din kæreste har ret i, at man skal være 15 år for at have sex i Danmark.

Når du skriver, at I har nusset, så tænker jeg, at I føler jer trygge ved hinanden og er enige om at I vil have sex. Det er vigtigt, at I føler jer trygge, for at det bliver en god oplevelse for jer begge to. Selvom I er blevet enige om at have sex, kan det godt være, at en af jer ikke rigtigt har lyst som aftalt, og så er det vigtigt, at I tør sige fra over for hinanden. Men det lyder til, at I har et trygt forhold, hvor I har snakket det igennem..?

Når I så skal have sex, er det vigtigt, at I beskytter jer. Det kan være med kondom eller p-piller. P-piller skal du have hos lægen, og der går lidt tid, før de virker, men det er noget, lægen kan fortælle dig om. Kondomer kan I købe (som du sikkert ved) i supermarkedet, apoteket og kiosker.

Når I kommer til den dag, hvor I skal dyrke sex, kan I hjælpes ad med at sætte kondomet på din kærestes tissemand, når I har nusset og tissemanden er stiv. Det kan godt være lidt svært de første par gange, og det er helt naturligt. Når kondomet er på, er I klar til, at han kan komme op i dig. Det er normalt, at det godt kan stramme og gøre lidt ondt de første par gange. Derfor er det vigtigt, at I respekterer, hvis en af jer ikke kan lide det.

Jeg håber, I kan bruge svaret. I kan altid ringe til BørneTelefonen 116 111, hvor der sidder voksne klar til at snakke med dig/ jer - eller I kan logge på UngeChatten, hvis det føles lettere at skrive end at tale om det.

Kærlig Hilsen BørneBrevkassen

Har du spørgsmål til sex eller den første gang?

Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.

Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?

Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!

Quiz om sex, seksualitet og krop

Kender du til myterne?