Brev
Mødom
Efter jeg har mistet min mødom på en meget ubehageligt måde hvor der indblandet en masse alkohol har jeg haft meget ondt når jeg tisser! Du ved når man presser en lille smule for at få tis ud, så når der ikke er mere tis, men jeg bliver ved med at presse lidt, så gør det helt vildt ondt. som om der sider noget derinde som vil ud men det kan ikke så det beslutter istedet at prøve at smadrer mig indefra!
Det er ikke engang en overdrivelse, det er sådan så jeg kan finde på at lægge mig ned på gulvet i fosterstilling og tude! Hvad kan der være galt med mig, og hvad skal jeg gøre?
Det skal lige siges at jeg er 15 og han er 16 og det er 3 uger siden det hele skete
Håber virkelig at i kan hjælpe mig, 1000 kys fra mig
Pige, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 15.
Mange tak for dit brev. Du skriver, at du har smerter i underlivet efter du har tisset, føler at det smadrer dig indefra. Smerten er kommet efter du havde sex for første gang, 3 uger før du skrev dette brev.
Når jeg læser dit brev, kommer jeg til at tænke på, at du måske kan have fået en lille rift i skeden ved indgangen til urinrøret, da der normalt ikke plejer at være smerter så lang tid efter sex. Måske er smerten væk nu - det er lidt tid siden du skrev dit brev?
Hvis den fortsat er der, tænker jeg dog, at du bør tilses af en læge, så du kan blive undersøgt for en evt. infektion eller beskadigelse af skeden (sidstnævnte er usandsynligt - medmindre du er blevet voldtaget og ikke var klar til sex?)
Nogle gange kan man også få smerter, hvis man har dårlig samvittighed over at have gjort noget forkert, måske var det en ubehagelig oplevelse for dig?
Du skriver ikke om du og fyren er kærester? Hvis I er det, så tænker jeg, det kan være godt at tale med ham om de smerter du har haft. Måske vil det også være godt at få talt om, hvordan I en anden gang kan sørge for, at  du er helt klar og at det bliver en god oplevelse for jer begge. Ellers kan du måske snakke med en veninde om det?
Du kan også ringe til BørneTelefonen på tel. 116 111, til sexlinien på 70 20 22 66 eller skrive ind på UngeChatten, hvis du har brug for at tale med en anonym voksen.
Kærlig hilsen
BørneBrevkassen
Har du spørgsmål til sex eller den første gang?
Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.
Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?
Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!
Quiz om sex, seksualitet og krop
Kender du til myterne?