Min kæreste

Kære BørneTelefonen jeg er en pige på 15 år og har en kæreste men han vil ik slik mig, betyder det at han ikke kan lide mig?

Pige, 15 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 15 år,

Tusind tak for dit brev. Jeg vil gøre mit bedste for at besvare dit spørgsmål!

I dit brev spørger du om det, at din kæreste ikke vil slikke dig, betyder, at han ikke kan lide dig. Jeg ved ikke, hvordan du eller din kæreste føler, og derfor ved jeg heller ikke, hvad det præcist betyder for ham, at han ikke har lyst til at slikke dig.

I mit svar til dig, vil jeg forsøge at se på andre grunde, som måske kan være årsagen til at din kæreste ikke har lyst.

I dit brev fortæller du, at du er 15 år. Jeg kommer til at tænke på, om du og din kæreste er jævnaldrende. Hvis I er det, forestiller jeg mig, at sex og oralsex er rimeligt nyt for jer. Mon jeg har ret i det?

Måske din kæreste ikke har prøvet at slikke før og derfor er nervøs for, hvordan man gør, eller ikke synes det lyder lækkert. Kan du mon følge mig i den tanke?

En anden grund kan, hvis din kæreste har prøvet det før, være, at han ikke bryder sig om at slikke. Vi mennesker og vores lyster er meget forskellige. Nogle synes det er frækt at slikke, hvor andre ikke kan lide det. På samme måde, er nogle kvinder vilde med at blive slikket, hvor andre ikke synes om det. Hvad mon du tænker om den tanke?

I dit brev er det tydeligt, at du bekymrer dig om, hvorfor din kæreste ikke vil slikke dig, og derfor synes jeg, at det ville være en god idé at prøve at snakke med din kæreste om det. Mon du kunne have mod på det?

Hvis du synes, det er svært, hvad du skal sige, kan du for eksempel starte med: “Der er noget jeg gerne vil spørge dig om, ikke for at presse dig til at gøre noget du ikke har lyst til, men fordi jeg er bekymret for, at du ikke har lyst, fordi du ikke kan lide mig”, herefter kan du stille spørgsmålet: “Hvorfor har du egentligt ikke lyst til at slikke mig?”. Hvad mon du tænker om at spørge ham på den måde?

Jeg håber, at du kunne bruge mit svar. Jeg hepper på dig!

Du er altid velkommen til at ringe til os på tlf.: 116111

De bedste hilsner
BørneTelefonen

Har du spørgsmål til sex eller den første gang?

Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.

Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?

Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!

Quiz om sex, seksualitet og krop

Kender du til myterne?