Brev
Min kæreste
Kære BørneTelefonen jeg er en pige på 15 år og har en kæreste men han vil ik slik mig, betyder det at han ikke kan lide mig?
Pige, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 15 år,
Tusind tak for dit brev. Jeg vil gøre mit bedste for at besvare dit spørgsmål!
I dit brev spørger du om det, at din kæreste ikke vil slikke dig, betyder, at han ikke kan lide dig. Jeg ved ikke, hvordan du eller din kæreste føler, og derfor ved jeg heller ikke, hvad det præcist betyder for ham, at han ikke har lyst til at slikke dig.
I mit svar til dig, vil jeg forsøge at se på andre grunde, som måske kan være årsagen til at din kæreste ikke har lyst.
I dit brev fortæller du, at du er 15 år. Jeg kommer til at tænke på, om du og din kæreste er jævnaldrende. Hvis I er det, forestiller jeg mig, at sex og oralsex er rimeligt nyt for jer. Mon jeg har ret i det?
Måske din kæreste ikke har prøvet at slikke før og derfor er nervøs for, hvordan man gør, eller ikke synes det lyder lækkert. Kan du mon følge mig i den tanke?
En anden grund kan, hvis din kæreste har prøvet det før, være, at han ikke bryder sig om at slikke. Vi mennesker og vores lyster er meget forskellige. Nogle synes det er frækt at slikke, hvor andre ikke kan lide det. På samme måde, er nogle kvinder vilde med at blive slikket, hvor andre ikke synes om det. Hvad mon du tænker om den tanke?
I dit brev er det tydeligt, at du bekymrer dig om, hvorfor din kæreste ikke vil slikke dig, og derfor synes jeg, at det ville være en god idé at prøve at snakke med din kæreste om det. Mon du kunne have mod på det?
Hvis du synes, det er svært, hvad du skal sige, kan du for eksempel starte med: “Der er noget jeg gerne vil spørge dig om, ikke for at presse dig til at gøre noget du ikke har lyst til, men fordi jeg er bekymret for, at du ikke har lyst, fordi du ikke kan lide mig”, herefter kan du stille spørgsmålet: “Hvorfor har du egentligt ikke lyst til at slikke mig?”. Hvad mon du tænker om at spørge ham på den måde?
Jeg håber, at du kunne bruge mit svar. Jeg hepper på dig!
Du er altid velkommen til at ringe til os på tlf.: 116111
De bedste hilsner
BørneTelefonen