Brev
Mig og min kærester
Hej
jeg er en dreng på 13 og jeg har en fantastisk kæreste som også er 13 år vi har været sammen i 1 år og 3 måneder vi er meget glade for hinanden og kender hinandens grander nu til spørgsmålet.
Vi er næsten altid sammen og vi tager meget på hinanden men hver gang vi skal have sex og vi begge 2 gerne vil så når jeg stikker den op i hinde gør det så ondt på hinde hvergang og fordi vi elsker hinanden stopper jeg med det samme hvorfor gør det så ondt hvergang? Håber i kan hjælpe:)
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 13 år
Tak for dit brev. Det er dejligt at læse, at du og din kæreste er så glade for hinanden. Godt du har skrevet, for jeg kan godt læse, I lige nu har et problem, når I skal have sex, som du skriver.
Jeg ved ikke med sikkerhed, hvorfor det gør ondt på din kæreste, men der er nogle ting, som er vigtige, inden man dyrker sex, for at det kan blive en god oplevelse for jer begge to.
Det er vigtigt, I er enige om, at I skal have rigtig sex og ikke bare nusse med hinanden. Man kan ikke snyde kroppen og sige ja til sex, hvis ikke den har lyst, for så kan man sige, kroppen lukker lidt ned for det, der skal til, når man har rigtig lyst til sex. Jeg ved godt, I har, som du skriver, lyst begge to.
Det er vigtigt, at din kæreste er helt våd forneden. Det vil hun blive af sig selv, hvis lysten er der. Den fugt forneden skal der til, for at du nemmere kan komme ind i hende. Det lyder, med det du beskriver, ikke til at hun er helt klar, når I har forsøgt..?
Det er dejligt at læse, at du stopper og respekterer, at det gør ondt på hende, når I har forsøgt. Du lyder som en rigtig sød og kærlig kæresten.
Hvis det er første gang, at din kæreste er i seng med en, så har hun måske stadig sin mødom, som er en hinde, der sidder oppe i skeden, og det kan gøre lidt ondt, når den revner, og det kan bløde lidt. Det er helt normalt og noget som sker for alle piger.
Jeg tænker, I måske ikke er helt klar fysisk til at have rigtig sex endnu... Måske skal I forsætte med at nusse med hinanden og vente lidt, så jeres kroppe er helt klar. Jeg forstår godt, I er super nysgerrige på det med rigtig sex, men det er bare så vigtigt, at I begge får en god og tryg oplevelse af sex fra starten.
Jeg håber ikke, mit svar er alt for kedeligt til jer? Måske kunne det også hjælpe at ringe til BørneTelefonen på nummer 116 111, som er et anonymt gratis nummer, hvor der sidder voksne klar til at snakke.
Kærlig hilsen BørneBrevkassen
Har du spørgsmål til sex eller den første gang?
Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.
Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?
Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!
Quiz om sex, seksualitet og krop
Kender du til myterne?