lejrskole

hej,
jeg er en dreng på 15 med et problem. alle kalder mig player og det er noget jeg er meget ked af. vil forklare hvorfor… for 3 måneder siden, var jeg på lejrskole med min klasse og parallelklasse. alle på årgangen er ret “veludviklede”, og sex og sådan er ret normalt for de fleste af os.

den næstsidste aften på lejrskolen, havde mange af os købt alkohol, selvom vi ikke måtte for lærene.. alle blev lidt fulde, og en pige fra min parallelklasse sagde til mig, at jeg skulle komme med hende ud i skoven (det var på bornholm), og bag nogle buske sagde hun, at hun kunne lide mig, og ville have samleje med mig, og førend jeg havde svaret, tog hun bukserne af mig, kyssede mig og gav mig et blowjob, og derefter havde vi sex.

hun er en meget dejlig pige, men jeg var fuld den aften. vi kom grinende tilbage til nogle af de få andre, og selvom folk spurgte, ville vi ikke sige hvad der var sket. en time efter, var alle virkelig fulde, og jeg kyssede med nogle forskellige, og da vi skulle i seng, lå jeg tæt på en pige fra min klasse, og da jeg kravlede hen til hende, og kyssede hende mens jeg tog hendes bukser af, sagde hun at jeg skulle kneppe hende, og det gjorde jeg så. vi havde rigtig lang og god sex, og løb ud på toilettet bagefter, og jeg kom virkelig meget.

næste morgen, blev der ringet til alle forældre, selvfølgelig…. alle kalder mig en klam player nu, men jeg var bare fuld og pigeglad, og jeg kunne ikke rigtig gøre for det.. er meget ked af det nu.

Dreng, 15 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 15 år

Tak for dit brev. Jeg er glad for, du har skrevet ind til os, for jeg kan godt forstå, at du er ked af at blive kaldt en klam player.

Du fortæller i dit brev om en aften på lejrskolen, hvor I var fulde, og du havde sex med to forskellige piger. Efterfølgende er de andre begyndt at kalde dig en klam player, og det er du ked af. Du fortæller ikke noget om, hvordan du har det med, at du havde sex med to forskellige på en aften..? Men jeg fornemmer, at du faktisk er lidt ærgerlig over, at det skete... ?

Hvad sker der mon, når de andre kalder dig en klam player, lader du bare som ingenting, eller siger du noget igen..? Har du prøvet at snakke med nogen af dem, der kalder dig en klam player, om at du faktisk ikke synes, det er særlig sjovt..? Og ville du kunne gøre det? En ting er et par hurtige bemærkninger om mandagen- dem kan man nok ikke helt slippe for, efter at have været fuld og skejet ud. Men hvis bemærkningerne fortsætter, så kan der rigtig let opstå ubehagelig stemning og udelukkelse og det skal der jo sættes en stopper for!

Hvad med de to piger du havde sex med, hvad siger de til det hele..? Jeg tænker på om, det mon ville hjælpe, hvis du fik sagt/ skrevet til dem, at du er rigtig ked af, at det endte sådan - og at det slet ikke var din plan, at det skulle ende sådan..?

Jeg ved, at mange som har prøvet at være rigtig fulde, har gjort ting, de bagefter fortryder. Så måske kan de bedre forstå det og lade det ligge, at du havde sex med dem begge, hvis du ærligt melder ud- at du var fuld og ikke havde ordentlig styr på dig selv. Hvis de to piger ændrede deres opfattelse af aftenen, så kunne det måske være, at det også ville påvirke de andres opfattelser..?

Hvis ikke noget af det hjælper, så kunne du måske overveje at fortælle det til en af jeres lærere - evt. ved at vise dette brev + svar. Jeg gætter på at du ikke har lyst til at blive taget op som et punkt i klassens time, men måske kunne læreren sætte fokus på emnet - på en god måde, som ikke udstillede dig og som fik de andre til at holde op med deres bemærkninger..?

Som du kan se, er der en helt masse spørgsmål, som jeg gerne ville kunne stille dig, for at kunne hjælpe dig på den bedst mulige måde. Tror du, at du kunne have lyst til, at komme ind på chatten en dag og snakke med en rådgiver, om det der er sket..? På den måde kan du nemlig løbende svare på de spørgsmål, som måtte komme. Du kan finde chatten her: http://www.bornetelefonen.dk/raadgivning/Basechat.aspx Du kan også altid ringe til BørneTelefonen på 116 111. De bedste hilsner BørneBrevkassen

Har du spørgsmål til sex eller den første gang?

Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.

Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?

Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!

Quiz om sex, seksualitet og krop

Kender du til myterne?