Brev
”Kommer” ikke?
For ikke så lang tid siden mistede jeg min mødom, med en fyr jeg nok ikke for et forhold til.
Jeg gav ham et handjob, men han ”kom” ikke. Ved ikke om jeg gjorde det forkert eller om han holdte det tilbage.
Jeg bliver ret våd når han giver finger og det, men ved bare ikke når en dreng nyder det?
det havde været nemmere hvis han var pige så vidste jeg ligesom hvis han kunne lide det, fordi de bliver våde og det…
Han har haft sex før. Jeg er vild med ham, men han vil ikke rigtigt have et ”offentligt” forhold,
der ved jeg ikke lige hvad jeg skal gøre heller?
Pige, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære Pige på 15 år,
Tak for dit brev. Godt at du har skrevet. Jeg kan godt forstå, du ikke helt ved, hvad du skal gøre lige nu.
Du skriver, at du ikke ved, om du gjorde noget forkert, da du gav ham et handjob. Jeg tænker ikke, at du kan gøre noget forkert, og hvis ikke det har været rart for din ven, så har han også ansvar for at give dig besked.
Man kan faktisk godt få udløsning, uden at der kommer noget ud, ligesom en tissemand også godt kan blive stiv, uden den har lyst af hjertet til sex. Det gælder også piger, der godt kan blive våde uden at have lyst til at dyrke sex.
Men du har ret i, at det er det, vi måler sexlysten på. Den er bare ikke altid helt sikker. Jeg tænker, at det bedste, når man begynder at have sex, er, at det er én man er glad for og kan snakke med om, hvordan det er rart for en. Trygheden er så stor en del af en god oplevelse med sex, og det kan være svært at føle sig helt tryg, hvis ikke man er helt sikre på hinanden.
Du skriver, at du er vild med ham, men at han ikke er til et offentligt forhold. Er det mon noget I har snakket om? Eller er det noget, du føler? Jeg tænker, at du skal tage en snak med ham om, hvordan du gerne vil have det, hvis I skulle være i et forhold, måske kan I finde en løsning imellem, at det er meget offentligt og lidt offentligt. Nogle gange kan det godt være svært at skulle vise offentligheden, at man har en kæreste, specielt hvis man er lidt genert. Så kan det godt være, at man skal øve sig lidt i at se sig selv med en kæreste. Men det er alt sammen noget, I måske kunne finde løsning på ved, at du fik lagt op til en snak med ham.
Jeg ved godt, at det kan være svært at få taget hul på sådan en snak, men det er også svært at gå rundt og ikke vide besked om, hvor man har hinanden.
Jeg håber, du kan bruge svaret. Du kan altid ringe til Børnetelefonen 116 111, hvor der sidder voksne klar til at snakke.
Kærlig Hilsen BørneBrevkassen
Har du spørgsmål til sex eller den første gang?
Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.
Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?
Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!
Quiz om sex, seksualitet og krop
Kender du til myterne?