Kink

Hej børnetelefonen

jeg er en dreng på 13 og siden sommerferien har jeg begyndt at blive mere og mere interesseret i pornografi specielt ting som bondage og bdsm.

Siden det ikke er så normalt har jeg ofte følt skyldfølelse og jeg har syntes at jeg var klam og alt muligt!

jeg har prøvet en lille smule at snakke om det med mine forældre men jeg har tørre ikke rigtigt så det har mest bare været rigtigt akavet.

Jeg søgte også på internettet om folk der havde samme problemer og så opdagede jeg at det var mere normalt men stadigvæk.

Vær gang jeg ornaner kommer jeg også altid til at søge på mærkelige ting som “latex bondage sack” hvor jeg så forestiller mig at være i situationen på billedet 🙁 .

Alt i alt har jeg skyldfølelse om mine “seksuelle interreser” tror jeg, og jeg er lidt forvirret om jeg er en normal person eller et freak.

håber det var godt nok.

Dreng, 13 år
Svar fra

Børnetelefonen

Hej 13 årige dreng

Jeg kan berolige dig med, at det er helt almindeligt at have fantasier af den slags, du beskriver. Alle mennesker har tanker om deres seksualitet, og hvad der tænder dem. Det er forskelligt, hvad vi som mennesker tænder på. Men der er ikke nogen form for seksualitet, som er mere normal end en anden. Og du er slet ikke den eneste, der har fantasier om bondage og bdsm.

Jeg forstår på en måde godt, at du kan føle lidt skyld. Men, det er KUN fordi, vi stadig ikke taler så åbent om forskellige seksuelle lyster. Derfor kan det, som der ikke tales så højt om, komme til at virke unormalt/forkert - og det er rigtig ærgerligt, for det er lige så rigtigt som alt muligt andet.

Du skal derfor endelig blive ved med at udforske din spirende seksualitet. Selvom man fantaserer om noget, er det ikke altid det samme som, at man kun kan få lyst til eller have sex, når det handler om eks. bondage, SM, homosexsualitet osv. Det betyder, at man leger med tanker om, hvordan en bestemt slags seksualitet mon vil føles. På den måde finder man frem til, hvad der kan føles okay for en, og hvad der ikke føles okay.

Der er stor forskel på fantasi og virkelighed. Derfor vil mange opleve, at det, de tænder på i fantasien, ikke tænder dem i virkeligheden. Og de ting, man synes er spændende i en seksuel sammenhæng, behøver man ikke nødvendigvis have lyst til at overføre til andre sammenhænge. Fx kan man godt tænde på at slå hinanden, hvis man er til SM - men være imod vold i andre sammenhænge.

Nogle fantasier vil man altså ikke have lyst til at udleve i virkeligheden. Andre får man måske lyst til at afprøve - og det er selvfølglig helt ok, bare alle parter er enige om regler og rammer.

Det lyder som om din skyldfølelse gør, at det kunne være rart at tale med nogen om dine fantasier. Derfor synes jeg også, at det er super fint og modigt, at du har forsøgt at tale med dine forældre. Du har dog oplevet, at det har været akavet. Det kan tit være lidt svært at tale om ens seksualitet. Og mange vil nok især synes, at det er svært at tale med sine forældre om det. Det skyldes nok, at ens lyst og seksualitet føles rigtig privat. Det er heller ikke alle forældre, der er gode til at tale om sex med deres børn. De kan blive lige så generte og akavede som en selv.

Du har allerede søgt på nettet og fundet ud af, at dine fantasier ikke er så ualmindelige. Mon du i din søgen stødte på Sexliniens hjemmeside? Den kan være rigtig god at kigge nærmere på ligesom du også kan ringe til dem. Du kunne derfor overveje om du til en start skal ringe og få en snak med dem: http://www.sexlinien.dk/.

Som en sidste ting, får jeg lyst til at nævne, at man godt kan støde på porno, der forskrækker en. Mange unge ser porno - men ikke alt er rart at se. Ser du derfor noget, der bliver for meget for dig, så sluk endelig. Du kan læse mere på vores hjemmeside om porno https://www.bornetelefonen.dk/tema/porno-paa-nettet

De bedste hilsner fra BørneTelefonen

Har du spørgsmål til sex eller den første gang?

Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.

Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?

Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!

Quiz om sex, seksualitet og krop

Kender du til myterne?