Brev
Kan ikke vente!!
Hej BB
Jeg er en dreng på 13 år,
jeg onanere dagligt eller næsten.
Jeg har rigtig meget lyst til sex, men jeg har ikke nogen partner, har ikke haft sex før, har haft nogle kærester men har ikke gjort noget frækt med dem ud over at have kysset.
Jeg tror at mine forældre vil blive sure på mig hvis jeg spørg dem om det, så jeg er MEGET glad for at i er her.
Håber i kan hjælpe mig.
Hilsen drengen der ikke kan vente.
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 13 år
Tak for dit brev. Jeg kan godt se, at det fylder meget i dine tanker, hvordan det mon er at have sex. Sådan er der mange, der begynder at tænke, når de begynder at have kærester, de kysser og kæler med, og det er meget naturligt at være rigtig nysgerrig.
Samtidig dukker det med sex jo op alle steder - på film, i musikvideoer, på nettet, når man snakker med sine venner og ja, det er jo noget, der fylder meget, når man først får øje på det. Så jeg kan godt forstå, du synes, det er svært at vente.
Når du tror, dine forældre vil blive sure, hvis du snakker med dem om det, gætter jeg på, det måske er fordi du tror, de vil synes, det er for tidligt for dig? Sådan er der i hvert fald mange, der har det, og det kan i det hele taget være svært at skulle snakke med sine forældre om den slags.
Jeg tror, det er vigtigt at vente, til man føler sig klar - og det handler ikke kun om, at du skal føle dig klar, men at du også skal have en kæreste, som du kender godt nok til, at I samme begynder at føle jer klar. Det kan være, I skal starte med at kysse og kæle, til I har lært hinandens kroppe godt at kende, og det er vigtigt, at man hele tiden sørger for at mærke efter, om det føles rart, og om man kan følge med - begge to...
Hvis man har for travlt med at "få det overstået", sker der desværre ofte det, at det går hen og blive lidt kikset. Jeg kan ønske for dig, at din første gang bliver rigtig rar og tryg, og det tænker jeg, du kan være heldig at opleve, hvis du netop får en kæreste og giver dig selv og hende tid til at komme derhen, hvor I er så klar, at I simpelthen ikke kan lade være.
I mellemtiden kan du fortsætte med at onanere og fantasere, for det er der ikke noget i vejen med. Det er også en måde at finde ud af ting om sig selv...
Jeg ved ikke, om mit svar har gjort det mere tåleligt for dig at skulle vente... Sikkert ikke... Men jeg håber, du har fået en form for lettelse ved at se, at dit dilemma er noget, rigtig mange har...
Måske er det noget, du kan snakke med dine venner om? Jeg ved, der er mange - både drenge og piger - der synes, det er helt befriende at få snakket med nogen, der har det på samme måde, og jeg gætter på, at dine venner nok også går og har en tanke eller to i den retning.
Du skal vide, at man godt kan ringe eller skrive direkte til BørneTelefonen og snakke om emner som dette, så hvis du gerne vil have nogle andre forslag, kan du jo prøve at ringe eller sms'e til 116111 eller logge på chatten.
Mange hilsener fra BørneTelefonen