Brev
kæreste og sex
jeg er en pige på 17 år.
første gang jeg havde sex var da jeg var 12 år og det var med en dreng der var 14 og snart blev 15 år på det tidpunkt. jeg går i seng med drenge og for penge for det jeg har været i seng med en 56 årige mand han gav med 5000 kr. men problemet er at jeg er blevet forelsket i en af mine kunder.
hvad gør jeg?
Pige, 17 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære Pige
Tak for dit brev. Jeg har læst det et par gange, og har mest af alt lyst til at svare på noget helt andet end det, du spørger om. Men du skal absolut også have et svar på dit spørgsmål.
Da det er en kunde, du er forelsket i, så tænker jeg, at du måske skal overveje, hvorfor denne kunde har valgt at betale dig penge for sex - jeg går ud fra, at det er det, han køber af dig? Hvis det havde været fordi, han var oprigtig interesseret i dig som menneske, og ønskede at lære dig at kende, så har jeg svært ved at forestille mig, at han vil betale dig for sex samtidig. Det betyder jo så, at han måske ikke kan gengælde dine nuværende følelser, da det slet ikke er den del af dig, som han er interesseret i. Derfor vil jeg gætte på, at din forelskelse ender meget ulykkeligt, hvis du ikke opgiver den hurtigst muligt. Derfor er mit umiddelbare råd til dig, at vælge forelskelsen og kunden fra. Altså simpelthen, at lade være med at se ham igen.
Du kan selvfølgelig også satse på ham. Men da vil du være nødt til at fortælle ham, hvordan du har det med ham. Samtidig er du selvfølgelig også nødt til, at lade være med at tage penge for jeres fælles oplevelser?
Nå, men så langt så godt. Nu er jeg nødt til at stille dig et spørgsmål eller to, som jeg håber, at du vil overveje, og så igen tage kontakt til os.
Når du går i seng med drenge for penge, hvorfor gør du det så? Er det udelukkende for pengenes skyld? - er det for at blive holdt af? - er det af andre årsager?
Hvordan har du det med det? Gør det dig glad eller trist?
Når jeg stiller disse spørgsmål, så er det fordi salg af sex på ingen måder er sundt. Det kan på længere sigt vise sig at være rigtig hårdt for sindet og betyde, at man vil komme til at bøvle med en masse personlige problemer, som kan blive tunge at løse. Jo før man løser dem, jo nemmere er det. Når en pige på 17 år sælger sin krop for penge, så bliver jeg bekymret. Hvis du har lyst til at tale om det, så synes jeg, at du skal ringe eller skrive herind. Du kan fortsat være fuldstændig anonym, uanset om du ringer eller skriver!
Ud over BørneBrevkassen, kan du skrive på UngeChatten, eller du kan ringe til BørneTelefonen på tlf: 116 111.
Jeg håber, vi høres ved...
Kærlig Hilsen BørneBrevkassen
Har du spørgsmål til sex eller den første gang?
Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.
Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?
Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!
Quiz om sex, seksualitet og krop
Kender du til myterne?