Brev
Jeg vil gerne have sex… men……..
Hej BB.
Jeg er en dreng på 16 år..
Jeg har en kæreste på 15 ..
Hun vil så gerne have sex ..
Men der er bare det problem at hendes skede er for lille ..
Og der ikke kan komme en dreng op i hende…
Hvordan udvidere man sådan en på pigerne??
Kh. Drengen der ikke kan komme op i pigen.
Dreng, 16 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 16 Tak for dit brev. Du skal have ros for at have mod på at dele dit spørgsmål med BørneBrevkassen. Jeg tror, at der en del andre, som har oplevet/oplever det samme som dig og din kæreste, som måske også kan få gavn af at læse med. Du fortæller, at din kæreste gerne vil have sex, men at I oplever, at hendes skede er for lille.For at man skal "udvide" en pige, er det altafgørende, at hun slapper af i situationen og at hun er meget våd.. Nu ved jeg ikke, hvad I har forsøgt jer med..? Men en god idé er at have et laaangt forspil, så hun simpelthen bare har super meget lyst til dig. Dvs. kysse, nusse, slikke - og hvad I ellers finder rart... Hav tålmodighed og snak sødt til hende, samtidig med, at du kysser hende... Lidt glidecreme (vandbasseret, der kan købes på apoteket) kan sikkert hjælpe, hvis hun har svært ved at blive våd, men det er stadig vigtigt, at I tager det i et roligt tempo, så det bliver en rar oplevelse for jer. Håber det gav lidt inspiration! Hvis ikke det virker og langsomt bliver bedre i løbet af et stykke tid, så tænker jeg, det vil være en god ide, hvis du og din kæreste bestiller en tid hos hendes læge, så lægen kan tjekke om alt er, som det skal være... Kærlig hilsen BørneBrevkassen Ps. Du er velkommen til at skrive igen - og husk at du har mulighed for at drøfte situationen eller anden på BørneTelefonen på 116 111. Det er helt gratis!
Har du spørgsmål til sex eller den første gang?
Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.
Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?
Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!
Quiz om sex, seksualitet og krop
Kender du til myterne?