Brev
Ingen sæd
Hej brevkase.
Der kommer ikke noget ud når jeg onanier og jeg ved ikke hvad der er galt.
Jeg kan godt lide onanier og jeg tør ikke spørge mine forældre
Dreng, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 12
Tak for dit brev. Det er helt almindeligt, at der ikke kommer sæd ud, når man onanerer, hvis man ikke helt er kommet i puberteten endnu.
På et tidspunkt vil der begynde at komme sæd ud, men der er ingenting at være urolig for.
Hvis du ikke har lyst til at snakke med dine forældre om, at du onanerer, så tænker jeg heller ikke, at du behøver. Forældre ved godt, at man nok gør det på et tidspunkt...
Du er velkommen til at skrive igen, hvis har flere spørgsmål, som føles svære at stille til andre. Vi er klar til at svare på hvad som helst.
Bedste hilsener fra BørneBrevkassen
Har du spørgsmål til sex eller den første gang?
Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.
Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?
Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!
Quiz om sex, seksualitet og krop
Kender du til myterne?