Brev
Hvorfor er jeg så underlig hvad er der galt med mig
jeg er en meget unomal og underli pige og hvorofr det kommer nu. Jeg har en ble ved mit natbor og så tisser jeg i den vis jeg har lyst. Og så onaner jeg os med en tus og en læbepomad ting ting. som kondom bruger jeg en plastik hanske.
Hvorfor er jeg så
1 underli
2 unomal
3 klam
Og hvorfor gør jeg det?
Pige, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige
Når jeg læser dit brev, så tænker jeg ikke, at du er hverken underlig, unormal eller klam. Det er helt normalt at onanere, også ved at bruge forskellige ting.
Du spørger, hvorfor det kommer nu, og hvorfor du gør det. Det kan jeg selvfølgelig ikke vide helt præcist, når jeg ikke kender dig. Men jeg tænker egentlig bare, at du på den måde undersøger, hvad der føles godt for dig.
At onanere er en helt naturlig del af det at komme i pubertet og mærke sin egen seksualitet. Der er bare ikke mange, der snakker om det, og så kan man nemt komme til at føle, at man nok er den eneste, der gør det.
Du fortæller også, at du har en ble ved dit natbord, som du tisser i. Måske kan du godt lide den følelse, det giver?
Det er meget forskelligt, hvad man kan lide, og der er ikke noget, der er unormalt eller klamt, så længe det er rart for dig. Og ikke skader andre.
Du bestemmer over din egen krop og har ret til at gøre, som du har lyst til ved dig selv. Måske kan du øve dig i at tænke på den måde?
Jeg ved fra andre, der skriver ind til brevkassen med spørgsmål om at onanere, at mange børn tænker over og har en masse spørgsmål omkring krop og seksualitet. Måske er det også sådan for dig?
Så kunne det måske være en hjælp for dig at læse mere på www.Privatsnak.dk – det er en rådgivning for børn og unge fra 10-15 år, som skriver om det med at komme i pubertet, onani og andre emner omkring seksualitet. Du kan chatte, ringe eller skrive til brevkassen på: http://privatsnak.dk/.
Jeg håber, at mit svar kan hjælpe dig, så du kan fortsætte med at gå på opdagelse i din krop uden at føle dig unormal, underlig eller klam.
Kærlig Hilsen
BørneTelefonen