Brev
Hvordan onanerer man?
Hej Børnetelefonen.
Jeg er en dreng på 13 år. Og jeg har et problem.
Alle mine venner siger, at de er begyndt at ornanere. Og jeg ved ikke hvordan man gør.
Så pls kan I ikke sige hvordan man onanerer?
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 13 år.
Børn begynder at onanere i forskellige aldre, når de får behov for det. Så det er helt forståeligt, at du ikke ved, hvordan man gør.
Det er helt almindeligt at onanere. Onani er en måde at have det dejligt på med sig selv på og en måde for både piger og drenge at lære sin krop at kende på. Man kan også sige, det er at have sex med sig selv.
Man kan onanere på forskellige måder og prøve forskellige ting for at finde ud af, hvad man kan lide og ikke lide. Det er nemlig meget forskelligt fra person til person.
Det er meget forskelligt, hvordan man onanerer. Kroppen har mange forskellige erogene zoner, fx bryst, inderlår, armhuler, som kan ophidse en ved berøring.
Onani kan være at prøve at røre forskellige steder blidt eller hårdt. Du kan for eksempel tage fat om pikken og køre frem og tilbage, hurtigt og langsomt, blidt og hårdt. Nogle ser på porno, når de onanerer. Men der er også mange, der bare fantaserer eller nyder følelsen i deres krop.
Onani fører tit til orgasme og udløsning. Men man skal ikke forvente at få udløsning med sæd, før man er kønsmoden. Drenge får derfor som regel deres første udløsning, når de er omkring 13-15 år.
Vigtigst er det, at du onanerer, når du får behov for at røre ved sig selv og ikke kan lade være. Det er noget, som du skal have lyst til og bare skal nyde. Hvis du ikke har lyst, skal du lade være og vente til du eventuelt engang får lyst.
Hvis du får lyst til det, så prøv dig frem stille og roligt, giv dig tid og se hvad du synes føles rart.
Jeg vil foreslå du går ind på Sexlinen og læser mere her: Sexlinien – onani
Kærlig hilsen BørneTelefonen