Brev
Hun vil kun hand/blow job
Hej BB 🙂
jeg er en dreng på 15 som har en kæreste på samme alder og som alle nok har lyst til vil vi gerne afprøve sex det er bare det når vi har tændt hinanden og rørt hinanden og alt det der vi hun kun give blowjob eller handjob og så siger hun ej vi venter til næste gang? jeg er lidt nervøs om det er pga mig? håber i kan hjælpe tak.
Dreng, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære du,
Mange tak for dit brev.. Jeg vil starte med at sige, at det er helt naturligt, at du spekulerer meget på sex med din kæreste. Det er dejligt for jer, at I er glade for hinanden, og det er dejligt, at I kan lide at røre ved hinanden.
Det er helt normalt at være nervøs, når det handler om at skulle have sex sammen første gang. Det kan man også være, hvis det ikke er den første gang man har sex; men første gang man har sex med en ny kæreste. Umiddelbart så tænker jeg, at din kæreste er rigtig glad for dig, siden at hun har lyst til at kæle, give dig blowjob og handjob.
Men det er nok meget vigtigt, at du ved, at sex kan opleves meget anderledes for en pige, end det kan for en dreng. Jeg går ud fra at din kæreste er jomfru, hvilket betyder at den første gang man har sex, formentligt ikke vil være rigtigt dejligt, men en oplevelse der er blandet af at det måske gør lidt ondt, er lidt ubehageligt og at man måske er usikker og nervøs og måske også bange for at blive gravid. Mit gæt er, at det ikke handler om dig, men er fordi hun er usikker og meget nervøs for hvordan det vil være. Det kan også være, at hun bare ikke er helt klar? Og det tror jeg er vigtigt at respektere...
Jeg ved ikke, om du har haft mod på at tale med hende om det? Det er vigtigt, at du ikke kommer til at presse hende til at have sex, for så bliver det i al fald ikke en god oplevelse. Men måske det kunne være en ide at fortælle hende, at du rigtigt meget har lyst til at prøve at have sex med hende, men at du også er meget nervøs, at du er usikker på, om hun har lyst til at have sex med hende.
Mit gæt er, at hun nok vil sige, at hun har lyst, og måske ikke helt kan svare på, hvorfor hun holder sig til blowjob og handjob. (for man kan godt have lyst til at have sex, selvom man ikke er klar til det) Så det kunne måske være en ide, hvis du sagde, at du gerne vil have sex med hende, men kun når hun rigtigt var klar og også havde lyst til at have sex med dig. Det kan være, at det gav hende ro til at se, hvilken dejlig kæreste hun har, og blive klar til at have sex med dig.
Det er også en god ide, at I får snakket om prævention, inden I kommer dertil, at I har egentligt samleje, så I ikke må stoppe midt i det hele, fordi I ikke har fået købt nogle kondomer. Du kan evt. kigge på den hjemmeside, der hedder
www.sexlinien.dk
. Her skriver unge om sex, og der er også et tema, der handler om den første gang man har sex. Måske kan du også hente noget inspiration der?
Jeg håber, at svaret kan hjælpe dig, hvis du har brug for at tale med en voksen om det, eller du bare har nogle flere spørgsmål, er du altid velkommen til at ringe på BørneTelefonen 116 111, eller skrive på BørneChatten. Begge steder sidder der voksne der er klar til at give råd og vejledning.
De bedste hilsner
BørneBrevkassen
Har du spørgsmål til sex eller den første gang?
Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.
Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?
Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!
Quiz om sex, seksualitet og krop
Kender du til myterne?