Brev
Homoseksuel
Hej bb
jeg er en dreng på 13 år og er homoseksuel men drengene i min klasse driller mig med det
jeg har skrevet et brev før som også handlede og at jeg er homoseksuel men nu går det nedad igen
jeg har fået fortalt det til min klasse for jeg ville bare ud med det og nu driller drengenemig så jeg går normalt bare rundt med pigerne fordi de er fortående og vi kan snakke om tøj og sådan noget…
Men til idræt bliver jeg nødt til at vente på at drengene er gået for sidste gang jeg ikke ventede fik jeg en erektion og de begynde at stire og det er vildt irriterende at de ikke bare kan aksepter mig som jeg er :(.
Men det gode er at jeg sidste måned fandt en rigtig dejlig fyr han er 15 år og bo i samme by som mig og vi er blevet kærester men vi kan bare ikke være hos mig for mine forrældre ved ikke at jeg er homoseksuel så vi er hos ham
jeg elsker ham bare så højt igår vi er sammen ender det tit med at vi kysser og er helt forgabt i ham han er det bedste der er sket for mig men han vil gerne gave sex og jeg føler mig ikke klar endnu så vi nøjes men at sutte hinandens pik og han er bare vildt stor
Annyway hvad skal begære med drengene de er vildt irriterende
hilsen dreng på 13 år
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng 13 år,
Mange tak for dit brev. Du lyder som en meget stærk 13 årig, der har haft modet og styrken til at fortælle din klasse, at du er homoseksuel. Jeg tror, der er mange der ville ønske de turde gøre det samme. Også selvom det ikke automatisk løser de udfordringer der er, når man har det på en anden måde end flertallet.
Når drengene i din klasse driller dig efter du har fortalt om din seksualitet
, lyder det som om de er umodne og måske er lidt usikre på deres egen maskulinitet. Nogen af dem har måske også brug for at være ekstra voldsomme og ”drengeagtige”, bare fordi de er usikre?
Hvis nogen af dem har det på den måde, så kan det være svært for dem at forstå, at man kan være dreng og maskulin på mange forskellige måder. Og så trækker de desværre, de drenge med som måske er lidt mere modne og godt kan forstå det, med ind i drillerierne.
Måske kan det hjælpe dig, dem og på drillerierne, hvis du kunne få en lærer til at tage emnet ”seksualitet og udvikling” op i klassen? Måske jeres klasselærer? Eller sundhedsplejersken?
Det er rigtig godt at pigerne er mere modne og forstående.
Måske bliver de fleste af drengene først lige så forstående om et par år, når de er blevet mere modne. Indtil da, så skal du holde øje med, om du syntes deres umodne drillerier bliver for ubehagelige, eller om de udvikler sig til mobning.
Hvis det sker, eller måske allerede er sket, så er det vigtigt du fortæller det til en voksen på skolen, så det kan blive stoppet hurtigst muligt.
Både for din skyld, men også for de andre drenge og piger, der helt sikkert findes på din skole, som også er enten bi- eller homoseksuelle, men ikke har fundet modet til at fortælle om det endnu.
Ift. at bade efter gymnastik,
så syntes jeg det lyder som om du har fundet en rigtig god løsning, ved at vente til sidst. Måske kan du få gymnastiklæreren til dele badetiden mellem jer, så du ikke skal vente for længe på at de andre drenge bliver færdige? Eller måske kan du få lov til at bruge lærerens bruser, som plejer at være i et rum for sig selv?
Det er helt naturligt at din krop reagerer, når I bader sammen. Hvis en af de heteroseksuelle drenge altid skulle bade med pigerne fra klassen, så er jeg helt sikker på, at han også ville kunne risikere at få erektion i badet.
Selvom det er helt naturligt og bare viser at man er sund og rask. Og selvom det ikke er noget man har kontrol over, så er der mange, der er lidt generte og blufærdige over andres og deres egen seksualitet. Så jeg syntes det er så fint du tager hensyn til dem, der måske har det på den måde.
Det lyder rigtig dejligt, at du har fået en kæreste, som endda bor i samme by.
Han er et par år ældre end dig, og derfor er hans seksualitet også mere udviklet end din. Derfor er det SUPER godt at du siger fra, når du kan mærke du ikke er klar til andre former for sex, end oralsex.
Og når han accepterer dit nej, så viser det at han er et ordentligt menneske, der respekterer dine grænser. Det viser at han holder af dig, og ikke vil presse eller lokke dig til noget du ikke er parat til. Det skal I endelig holde fast i!
Der sker rigtig meget fysisk fra man er 13 til man er 15, og din krop er ikke så stor og udviklet som hans. Så der kan måske også være rent praktiske grunde, til at vente med andre former for sex. Så f.eks. din ringmuskel (den muskel der holder endetarmen lukket) ikke bliver skadet.
Måske kan du tale med din læge om det inden, hvis/når du føler det bliver aktuelt? Et andet rigtig godt sted at finde informationer om sex mellem drenge er
http://www.sexlinien.dk/default.aspx?ID=28990
. De har også en brevkasse, og ved rigtig meget om hvordan det er at være 13 år, og i begyndelsen af sit kærligheds- og sexsliv.
Du skriver, at du ikke har fortalt dine forældre, at du er homoseksuel?
Ved du hvorfor du endnu ikke har fortalt dem det? Kunne du have lyst til det? Hvilke fordele og ulemper ville der være ved at de vidste det?
Jeg tænker, at HVIS du tror dine forældre kan forstå og acceptere den del af dig, så vil det kunne være godt at finde modet til også at fortælle dem det. For så ville de kunne støtte og hjælpe dig, på en rigtig god måde. Måske ville de og din kæreste også være glade for at møde hinanden?
HVIS du tror, at de vil reagere mindre forstående, så kan jeg godt forstå, at du skal samle meget mod for at fortælle om det. Du ved bedst selv, hvornår det er det rigtige tidspunkt.
Jeg ved ikke om det var nogen af de ting, som du gerne ville høre mit svar på?
Eller om det var noget andet? Husk du også altid kan ringe ind til os. Nogen gange er det lettere når man kan stille hinanden spørgsmål under vejs.
Og igen mange tak fordi du skrev! Jeg ved at dit stærke brev vil kunne inspirere mange andre på en positiv måde.
De varmeste hilsener fra BørneTelefonen