Brev
Hjælp kan ikke komme!!!
Kære BørneTelefonen jeg er en pige på 13 år og jeg har brug for jeres hjælp.
Mit problem er at jeg har en “ven med fordel” som vi kalder os og vi mødes en gang imellem og snaver og rør ved hinanden. Problemet er bare at jeg aldrig kan komme, min ven der imod bliver vildt liderlig og han bliver ved med at spørge om jeg er kommet. Vi mødes og snaver en masse og så giver han mig finger og jeg giver ham også et handjob hvor jeg rør meget ved hans penis og især ved hans kugler. Det skal også lige siges at han er 15 år.
Han giver mig et virkelig hårdt handjob og jeg syntes egentlig bare at det gør ondt men siger ikke noget da jeg ikke vil have at han stopper. Han rør også ved mine bryster og sådan og vi er helt nøgne når vi er sammen. Han vil meget gerne have at jeg giver ham et blowjob eller at han skal give mig et, jeg siger dog altid nej da jeg ikke har lyst og det respekterer han.
Jeg prøver at onanere en masse og vi sender nudes til hinanden hvor vi onanerer men jeg kommer aldrig og faker det altid. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre vil vildt gerne komme hvis ikke når jeg er sammen med ham så i det mindste når jeg er alene. Jeg ved ikke hvordan jeg kommer og hvornår jeg er kommet.
Vil i ikke nok hjælpe mig?!
Hilsen den fortvivlede
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 13 år,
Tak for dit brev. Jeg kan godt forstå, du tænker over hvordan, du kan få en orgasme, altså prøve “at komme”. Det må være frustrerende ikke at kunne.
Mange unge på din alder har set videoer med sex mellem voksne. Her er der rigtig meget fokus på orgasme. Det kan næsten opleves som et pres, at man skal have orgasme på samme måde. Men at ‘jagte’ orgasmen kan betyde, at den bliver endnu sværere at opnå.
Mit første tanke er, at du kan begynde at onanere. På den måde kan du lære din krop og seksualitet bedre at kende. Når man onanerer finder man nemlig ud af, hvad man synes er rart – og ikke rart. Og på den måde kan du lære hvordan, du kan få en orgasme.
Der er flere måder at onanere på. Det kan du læse mere om på Sexlinien: https://www.sexlinien.dk/emneside-piger/kvinders-kroppe/pigers/kvinders-onani.aspx
Mange piger og kvinder, der føler sig usikre på deres partner, kan have svært ved at komme.
En orgasme er afhængig af forskellige ting. Selvfølgelig er det vigtigt at vide hvad, der “virker” på én selv. Men ens følelser er mindst lige så vigtige: At føle sig sikker og tryg ved ens sexpartner er afgørende for, om man kan “komme”.
Hvis man er vild med en person, men samtidig føler sig spændt og utryg, – så kan det føles lidt farligt at sætte grænser overfor den, man er sammen med. For man er måske bange for at skubbe personen væk. Jeg ved ikke om det er noget, du kan genkende?
På den ene side lyder det til, han respekterer dig og dine grænser, når du ikke vil have oralsex (blowjobs). På den anden side, lyder det til, at du “altid siger nej”.
At du “altid” siger nej får mig til at tænke, at han har spurgt mange gange før. Det lyder til, han presser på, for at I skal gøre det. Det er IKKE okay. Også selvom han måske virkelig har lyst.
Når du først har sagt nej til noget seksuelt én gang, så skal han ikke spørge igen. For når han gør det, så respekterer han faktisk ikke dit nej. Mon du kan se det?
Han kan i stedet vise omsorg ved at være nysgerrig på hvad, du har lyst til – og hvad, du ikke har lyst til. Han kan spørge ind til hvad der føles rigtigt for dig, og hvordan I skal gå frem.
Lige nu lyder det som om, at han rører alt for hårdt ved dig. Han har brug for at vide, at det ikke er rart for dig. Sig til og sig fra, når noget ikke føles godt eller du er i tvivl. Lyt til dig selv. Mærk efter. Det er din krop. Og det er 100% dig, der bestemmer.
Til sidst kan jeg ikke lade være med at nævne den seksuelle lavalder. Den kender du sikkert allerede godt. Men hvis du kommer i tvivl om noget, kan du læse mere her: https://www.sexlinien.dk/emneside-rettigheder-og-overgreb/seksuel-lavalder.aspx
Hvis ikke mit brev har givet dig svar på dine spørgsmål, så skal du endelig bare ringe eller skrive til os igen. Vi vil nemlig meget gerne hjælpe dig på tlf. 116 111.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen