Hey BB trekant med kæresten og hendes veninde

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 16 år,

Mange tak for dit brev.

Forskellige ønsker? Det er altid svært at rådgive andre om sex og følelser. For mennesker er forskellige.

Men det lyder som om, at du ikke syntes det er en god idé, det der med sex-trekanter?

Du syntes det var underligt da I prøvede, og du følte lidt I svigtede hendes og dit forhold, fordi den anden pige var med. Og nu er du også blevet usikker på, om din kæreste kunne finde på at have sex-trekanter med andre.

Jeg kan godt forstå du bliver usikker. For måske har hun nogen ønsker og lyster, som er forskellige fra dine?

Her er det altid vigtigt at mærke efter hvad du selv har lyst til. Og hvad du ikke vil være med til. Selvom det måske kan føles svært at sige fra.

Måske kan I tale om det? Har du prøvet at tale med din kæreste om, hvordan du har det med sex-trekanter?

Ved du hvad hun syntes om det, efter at have prøvet det med dig og hendes veninde? Det kan jo være, at hun også syntes det var lidt underligt at prøve det i virkeligheden, selvom det var hendes eget forslag?

I alle forhold, har man brug for at kunne stole på hinanden. Ellers bliver tingene noget værre rod. Og derfor kan det være en god idé, at prøve også at tale om de svære ting.

Hvis du gerne vil tale med din kæreste om det, med ikke helt ved hvordan, kan du f.eks. ringe ind til os på BørneTelefonen. Så vil vi rigtig gerne hjælpe dig med at finde en god måde, at begynde den snak med hende.

Mere information om sex? I var kloge, og dyrkede sikker sex med kondom. De hvide knopper du taler om, er højest sandsynlig talgknopper. Ligesom dem man kan få f.eks. i ansigtet, hvor de kan blive til bumser.

De er helt ufarlige, og har intet med sex eller kondomer at gøre.

Hvis du gerne vil være sikker på, hvad det er for nogen knopper, så kan du få en tid hos din læge. Hvis de ændrer udseende, bliver betændte, eller begynder at gøre ondt, så er det vigtigt at du går til lægen og får dem tjekket.

Kender du i øvrigt

www.sexlinien.dk

? Det er en rådgivningsside om sex. De har nogen rigtig gode informationssider. De har også en gratis anonym rådgivning, og er specialister i sex-rådgivning til unge.

Jeg håber du kan bruge mit svar? Husk at du altid er velkommen til at ringe, skrive, chatte eller sms’se til os. Det kan nogen gange være lidt lettere at hjælpe, når man kan tale mere direkte sammen.

Kærlig hilsen BørneTelefonen

Har du spørgsmål til sex eller den første gang?

Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.

Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?

Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!

Quiz om sex, seksualitet og krop

Kender du til myterne?