Brev
har lyst!
hej jeg er en dreng på 16 jeg har en vidunderlig kæreste. hun er virkelig skøn <33. mit problem er bare jeg har så fu’king meget lyst til at pille på hende. når vi ligger i samme seng er det bare så skøn hvis jeg kunne få lov. mit 2 problem er hun er meget meget meget kristen ( hun er 15 bliver snart 16 ) hun vil være jumfru til hun bliver gift.
hvordan skal jeg kunne sige det til hende jeg elsker hende meget højt og vil ik miste hende
hislen mig..
Dreng, 16 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 16 år, tak for dit brev med titlen "har lyst".
Det lyder som om, du er rigtig glad for din kæreste, og når I ligger i samme seng, har du vildt meget lyst til at nusse med hende....Samtidig respekterer du, at hun er meget kristen og vil være jomfru til hun bliver gift, selvom det ikke nok ikke er ideelt i forhold til, hvad du har mest lyst til..
Det virker som om du, er bange for at miste hende, hvis du fortæller hende om dine lyster? En måde at gøre det på, der samtidig viser, at du respekterer hende, kunne være, at du fortale hende, at du gerne vil nusse med hende, men at du respekterer, at hun ikke vil have samleje med dig. Ville du mon kunne det?
Det kunne så være, at I kunne tale om, hvilke andre måder der kunne være at nyde hinanden på, og som vil være til glæde for jer begge. Når I begge er glade for hinanden, er jeg ret sikker på, at I vil kunne finde ud af at have det dejligt sammen - uden at overskride hendes grænser.
Mange hilsener
BørneBrevkassen
Har du spørgsmål til sex eller den første gang?
Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.
Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?
Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!
Quiz om sex, seksualitet og krop
Kender du til myterne?