Brev
Har lyst til sex
Hejsa.
Jeg er en 15 årig dreng. Jeg har et lille “problem”
Jeg har virkelig meget lyst til sex med ældre kvinder men jeg ved bare ikne hvor jeg kan finde ældre kvinder? Har i nogle sider eller steder måske?
Og det skal ikke være ludere
Dreng, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 15
Tak for dit brev.
Når man er 15 år, er det helt naturligt, at man tænker en hel del på sex. Og samtidig er det også naturligt, at nogle tænker på at have sex med nogle, der er ældre end dem selv. Det kan fx handle om, at man ønsker at have sex sammen med en, der er mere erfaren end man selv er. Derfor er der intet i vejen med, at du føler sådan. Jeg kan desværre ikke give dig nogle sider eller steder, men jeg vil gerne alligevel forsøge at give dig nogle idéer, du kan overveje.
Nu skriver du ikke, hvor meget ældre end dig, du forestiller dig, at kvinden skal være. I al sex er det rigtig vigtigt, at man er opmærksom på sine egne og andres grænser. Og det gælder måske særligt, hvis der er stor aldersforskel eller den ene er meget mere erfaren end den anden.
Derudover kan et egentligt forhold med stor aldersforskel måske også være svært, da man vil være to forskellige steder i livet, hvor det er forskellige ting, der er vigtige. For en på din alder kan det måske handle om at afprøve forskellige ting, være sammen med vennerne og feste. For kvinden kan det måske mere handle om at stifte familie og finde den, hun skal være sammen med.
Om du vælger at udleve din fantasi eller blive ved med at have den som en fantasi er naturligvis dit eget valg. Men hvis du vælger at udleve din fantasi, vil jeg foreslå dig at starte med at være sammen med en, der måske er 2-3 år ældre end dig. I vil nemlig stadig have en del ting til fælles – og hvis der opstår kærlighed mellem jer, tror jeg, det vil være nemmere at få et forhold til at fungere. Og samtidig kan en, der kun er lidt ældre også give dig en oplevelse af at være sammen med en, der er mere erfaren.
Måske kender du allerede nogen, du kunne have lyst til at lære bedre at kende? Måske kender nogle af dine venner nogen? Eller måske kan du komme med til en fest, hvor der kommer nogen, der er lidt ældre?
Jeg håber, du har fået nogle idéer, du har fået lyst til at overveje. Jeg ønsker dig alt det bedste fremover. Hvis du har brug for at snakke, er du altid velkommen til at skrive eller ringe.
Kærlig hilsen BørneTelefonen