Brev
har han oninert i mens han snakkede med mig?
hej jeg er en pige på 14 jeg snakkede med min kæreste og kunne høre sådan nogen mærkelige lyde han stønnede lidt tror jeg det lød sådan havde sendt sådan et billede af mig selv med tøj sef men man kunne se mine former på kroppen men det jeg ville vide tror i han oninert mens han snakkede med mig pls hjælpe er virkelig i tvivl og tør ik spørge om ham om han har spillet pi# men hvad tror i
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej
Jeg kan jo ikke give dig et svar på dit egentlige spørgsmål, da det jo kun er din kæreste, som ved, om han har onaneret, mens han talte i telefon med dig.
Som jeg læser det, har du en kæreste, som synes, at du er sød og dejlig. Han har et billede af dig, hvor man kan se dine former, men dem kan han jo også se, hvis han lukker øjnene. Han er jo din kæreste og ved, hvordan du ser ud.
Det er vigtigt for mig at understrege, at der er ikke noget unormalt i onani. Det hjælper både drenge og piger med at lære deres krop bedre at kende, mærke deres grænser og så er det rart. Typisk er drenge lidt hurtigere om at begynde på denne form for selvtilfredsstillelse.
Det er også vigtigt for mig, at understrege, at ingens grænser skal overtrædes. Jeg har tolket dit brev, som om at du faktisk føler, at dine grænser er overtrådt, hvis han har onaneret, mens I talte i telefon. Hvis dette er rigtigt forstået, er det jo vigtigt, at fortælle ham, at det bryder du dig ikke om.
Nu ved jeg jo ikke, hvor længe I har været kærester og hvor intime I er i jeres forhold. Måske er I begyndt at overveje et lidt mere intimt forhold, måske er I der slet ikke endnu. Det kan også være, at I er helt forskellige steder. At den ene af jer ønsker mere fysisk kontakt end den anden. I jeres alder, er det meget normalt, at der er stor forskel på, hvor tidligt/hurtigt, at man føler sig klar.
Netop derfor er det ret vigtigt, at man føler sig tryg nok med sin kæreste til at tage de her lidt svære samtaler, så man sikrer sig mod at få overtrådt sine egne grænser eller at overskride den andens. Derfor er  mit råd til dig, at du må tage snakken med ham.
Måske kan du sige noget i retning af: Jeg synes, det er meget svært at tage den her snak med dig. Jeg er bange for, om jeg har misforstået situationen, men den fylder så meget i hovedet på mig, at jeg er nødt til at snakke med dig om det. Forleden da vi snakkede i tlf, lød det lidt som om, du måske onanerede mens vi snakkede. Dette har jeg det virkelig dårligt/underligt (eller hvordan du har det med det) med.
På denne måde kan han jo så bekræfte eller afkræfte din mistanke, og I kan samtidig så også få snakket om, hvordan I hver især har det i forhold til sex.
Du kan evt. gå ind og læse mere om onani og sex på https://www.sexlinien.dk/-1 eller på læse mere om emnet sex på børnetelefonens egen side om dette emne https://bornetelefonen.dk/sex/
Jeg er næsten overbevist om, at selvom samtalen vil være en lille smule akavet, vil du få det bedre bagefter. Hvis du frygter han bliver sur på dig, og det er derfor du ikke har lyst til samtalen, må du forsøge at tro på, at han som din kæreste ønsker dig det bedste og vil dig det godt. Det er jo det, som er det fantastiske ved kærester.
Du kan også ringe til børnetelefonen på 116111, hvor du anonymt kan snakke med en rådgiver, om hvordan du kan tage denne snak med din kæreste.
Mvh
BørneTelefonen
Har du spørgsmål til sex eller den første gang?
Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.
Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?
Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!
Quiz om sex, seksualitet og krop
Kender du til myterne?