Brev
Forstår ikke helt mig selv mere -p-
Hej børnetelefonen
jeg har lidt af et underligt langt spørgsmål men kunne godt tænke mig at vide hvad der foregår
Jeg er en dreng på 16 år
Det er fordi at her for 1 år siden troede jeg at jeg var bøsse
jeg var overbevidst om det fordi jeg godt kunne lide at give blowjob til andre drenge altså samme køn som mig selv og
jeg tændte/ tænder også på drenge
Men så holdte jeg en pause og så her nu hvor jeg så gør det igen cirka et halvt år efter så kan jeg ikke lide det
jeg synes ikke det er rart og nu syntes jeg heller ikke det er rart at få blowjob
Og jeg har heller aldrig haft nogle drenge kærester
Men jeg har haft pige kærester og der er en pige som jeg er forelsket i og hun er også forelsket i mig
Men mit spørgsmål er hvordan kan det være jeg ikke kan lide at give drenge blowjob mere jeg kan kun lide det i mine sex fantasier men ikke i virkeligheden mere
og jeg kan heller ikke lide anal sex kun i. Mine sex fantasier
Så mit spørgsmål er tror i bare det var en fase i mit teenage liv fordi jeg kan da stadig godt synes drenge er lækkre
Men synes ikke blowjob er dejligt mere
Jeg tænder stadig på drenge når jeg tænker på en dreng jeg synes er lækker
men hvad er der i det hvis man ikke kan lide blowjob eller anal sex så er der ikke rigtig noget tilbage og har heller ikke rigtigt været forelsket i en dreng kun i piger
Kan man godt bare have en fase når man er teenage hvor man er mest til drenge men også lidt til piger og nu næsten kun til piger
Dreng, 16 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 16.
Du spørger, om det kan have været en fase, at du har været mest til drenge. Det korte svar er ja, det kan det godt have været. Og det er der intet i vejen med. Det er kun sundt, at du eksperimenterer med din seksualitet for at blive klogere på den.
Men jeg synes, at dit spørgsmål kræver et længere svar end det, så det får du her:
Man kan både tale om sex og om seksualitet, og det er ikke det samme.
Sex er forskellige måder at være sammen med sig selv eller andre på for bl.a. at opnå nydelse. Det kan fx være det, du selv nævner: analsex eller oralsex.
Men hvad man godt kan lide af former for sex, fortæller faktisk ikke noget om ens seksualitet. At du før godt kunne lide at få blowjobs, siger derfor ikke noget om, om du er heteroseksuel, homoseksuel eller andet.
Seksualitet handler om 2 ting: 1) hvilket køn man tænder på seksuelt, og 2) hvilket køn man bliver forelsket i.
Og seksualitet kan ikke kun deles op i de to "kasser", der hedder heteroseksuelitet og homoseksuelitet. Man kan fx også godt være biseksuel, så man tænder på og bliver forelsket i både drenge og piger. Måske føles det rigtigt for dig at tænke på dig selv som biseksuel? Men ens seksualitet kan ændre sig gennem livet og især, når man er teenager. Så det vil du nok blive klogere på med tiden.
Det kan godt være, at det bare var en fase, at du blev tiltrukket af drenge. Eller at du blev forelsket i piger. Måske vil du i fremtiden kun tiltrækkes og forelskes i ét køn, måske begge køn.
Du skal vide, at du har ret til selv at bestemme din seksualitet og til at udforske den. Det står i Børne- og Menneskerettighederne. Og selvfølgelig er der ingen seksualitet, der er mere rigtig eller normal end andre.
Husk at lyt til dine og andres grænser og ikke at have fx analsex, hvis du ikke har lyst. Sex skal kun være noget, man har lyst til. Og brug selvfølgelig prævention ligegyldigt hvilken form for sex, du har med andre.
Jeg håber, at mit svar kan give dig ro og hjælpe dig med at rydde lidt op i dine mange tanker.
Kærlig hilsen BørneTelefonen