Brev
Forskællige boller
Hey-
vidste ikke lige om jeg skulle skrive her eller under “sex og sexualitet” men ja.
Jeg ville bare vide om det er normalt, at den ene “bolle”/kugle i pungen hænger lidt længere nede end den anden?
Har hørt man skal tage til lægen med det, men ved ikke om det passer.
Dreng, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 15 år
Det er super godt at du er opmærksom på, om det er normalt at der er forskel på bollerne.
Det er meget normalt at den ene testikel - bolle hænger længere ned end den anden. Det er for at de ikke skal støde ind i hinanden, når man bevæger sig. Det er faktisk ret smart, at kroppen er bygget op på den måde.
Hvis du bliver bekymret, så er du velkommen til at skrive eller ringe ind på 116111. Du kan jo også altid ringe og få en snak med lægen om det, hvis du vil tjekke op på det.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen