Brev
for våd?
hej,
jeg er en pige på 17 år og jeg er lige blevet kærester med den fyr jeg har kunne lide SÅ længe.
vi havde sex for første i sidste uge, og jeg var selvfølgelig mega nervøs.
Da vi var færdige sagde han at jeg var alt for våd, og jeg ku mærke at han bare “svømmede” ind og ud af min tissekone.
hvad skal jeg gøre for ikke at blive så våd?
Pige, 17 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 17 år
Først og fremmest vil jeg ønske dig tillykke med dit nye forhold. Det lyder til at du er rigtig glad for at være sammen med en fyr, som du har kunnet lide så længe.
For mig at høre, er der ikke noget at sige til, at du bliver meget våd. Når man som kvinde er meget ophidset vil det være noget mange oplever, måske især i starten af et forhold. Det er lidt forskelligt, men fordi det er noget, du har villet så længe, og du nok tænder meget på ham, så er det helt normalt og forståeligt, at din krop reagerer sådan.
Jeg tror, opgaven for jer, og ja, jeg mener “opgaven for jer”, fordi det lyder som om, at det i høj grad er din kæreste, som har gjort dig opmærksom på, at du er meget våd. Det ærgrer mig, at han udtrykker det, som han gør. Når han siger, at du er “for våd”, kan det komme til at lyde som om, der er noget galt med dig, synes jeg. Jeres fælles opgaven kunne være at vende det til noget positivt. Fordi du er lige som du skal være.
Det er egentlig en stor kompliment til ham, at du bliver våd. At du tænder så meget på ham og kan nyde sex og give dig hen. Der er ikke noget galt med dig. Husk det! Det er vigtigt, at du ikke føler dig forkert i seksuelle situationer, fordi det kan have indvirkning på, hvorvidt du kan give dig hen under sex. Derfor tænker jeg, at du skal sætte dig ned og tage en snak med ham om, at den slags bemærkninger er svære at håndtere. At det sex er noget man er sammen om, og det er vigtig at kigge på det ud fra, at I er to sammen. sig.
I har været sammen for første gang. Jeres forhold kommer nok til at udvikle sig, så I bliver mere trygge ved hinanden. Det er bare rigtig godt, hvis trygheden kan hjælpe jer til at få mere ro på. Når I har været kærester i lidt længere, kan det være, at det ser helt anderledes ud.
Han skal måske lige vænne sig til, at du er tændt på ham – og finde ud af, hvordan jeres sex bliver bedst muligt. Som kvinde kan man lave knibeøvelser. Det er altid godt, at have et stærkt underliv, men måske er det slet ikke det, der er problemet. Men mere, at I skal lære hinanden bedre at kende og blive trygge sammen.
Inde på sexliniens rådgivning er der bl.a. et tema om at blive våd – lubrikation Jeg tænker, at det ville være godt, at I sammen kigger på det. Der er også andre temaer, som “den første gang” – “nu ligger vi her”. Der er meget god viden, som kan være hjælpsomt, og I får også noget at tale ud fra.
Jeg har derudover fundet denne brev udveksling bliver for våd i forbindelse med sex, som du måske ville finde nyttig. Måske er det ikke alt i svaret, som du kan bruge. Måske er det bare din kæreste, som synes det efter første gang. Og du har det ok med, at du bliver våd.
Jeg håber, at I får talt det igennem, og I bare får nydt hinanden.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen