Brev
For Stor Penis?
Kære BB,
Jeg er en dreng på 12 år, og jeg har tænkt på vis min penis er for stor, I min klasse har jeg langt den største, mine bedste venner har sagt deres er cirka 13 cm, men min er 19 cm…
Jeg har Googlet det og det er langt støre end den skal være, er der noget galt med mig? Jeg har ikke et problem med det, men det er da unormalt, jeg vil bare vide hvis at det er noget unormalt.
Dreng, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 12 år,
Det er godt at høre, at du ikke har et problem med det. De er ganske normale de penis størrelser, I har i klassen. Ligesom der er forskelle på, hvor høje I er, så er der også forskelle på størrelser på peniser. I jeres alder, er der stort fokus på kroppe og hvordan de forandrer sig, og penis er jo ret tydeligt på kroppen og super interessant at følge med i udviklingen af. Fedt, at I kan snakke sammen om det, og forhåbentligt ikke driller/nedgør hinanden på grund af forskelle på størrelser...
Der er også forskel  på, hvornår man kommer i puberteten og dermed også forskel på, hvornår penis, kønshår, højde osv. begynder at vokse og forandre sig. Det er de mandlige kønshormoner, som for alvor 'vågner' op, og udviklingen fra barn til ung får fart på.
Mange hilsner
BørneTelefonen