Brev
For lille tissemand
Hej, min tissemand er virkelig lille og jeg vil gerne vide hvordan jeg kan gøre den større end den er i forevejen. Alle fra min klasse har store tissemænd, men det er som om at min pik aldrig er blevet større end den allerede er. PLEASE, HJÆLP MIG!!
Dreng, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 15
Jeg forstår godt, du gerne ville kunne gøre et eller andet for at få din tissemand til at vokse lidt hurtigere. Det er sådan, at vores kroppe - inklusiv kønsdelene - vokser på helt forskellige måder fra person til person, og derfor kan det være rigtig hårdt at gå og sammenligne sig med sine klassekammerater. For der vil nok altid være nogen i klassen, der er udviklet på en måde, man gerne selv ville... Hos pigerne er det f.eks. tit brysterne, de går og sammenligner...
Der er desværre ikke rigtigt noget, du kan gøre for at få din tissemand til at vokse hurtigere. Jeg ved godt, det ikke er nogen særlig stor trøst, at jeg siger til dig, at den nok skal vokse snart - og at den nok skal "indhente" de andres i størrelse... Måske kan det alligevel berolige dig lidt, hvis du læser lidt mere om det, for du er bestemt ikke den eneste, der har det sådan - og det kan være rart at se, at man faktisk er normal.
Prøv f.eks. at læse andre breve her i brevkassen - eller kig på www.sexlinien.dk, hvor der også står rigtig meget om penis-størrelse og udvikling.
Hvis du bliver ved at gå og bekymre dig, er du velkommen til at skrive igen - eller måske skrive mere direkte med en rådgiver her på 116111 eller vores chat. Du kan også altid ringe til din læge, hvis du tænker, det kunne være en måde at få afklaring. Dine forældre behøver ikke vide, at du ringer til din læge.
Mange hilsener fra BørneTelefonen