Brev
For lille penis
Hej brevkasse.
Jeg er en dreng på næsten 14 år. Jeg har en dejlig kæreste, som jeg elsker meget højt. Vi er sammen hver dag, vi putter og vi kysser. Og så en dag spurgte hun om jeg ville i seng med hende.
Det vil jeg meget gerne, men jeg er bange for hvad hun vil synes om min krop. Vi har jo aldrig set hinandens kønsdele før. Min penis er 13 cm når den er stiv, hvilket jeg synes er alt for lidt. Den er heller ikke særlig tyk. Og jeg synes det er pinligt hvis hun synes den er for lille. Hvad skal jeg gøre?
Hilsen Mig
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng
Tak for dit brev. Fedt at høre, at du har en sød kæreste, som også lyder til at være rigtig glad for dig - og som oven i købet har sagt, at hun gerne vil i seng med dig.
Jeg ved, at rigtig mange drenge (og piger) gør sig tanker om, hvad kæresten vil tænke, hvis man pludselig står nøgen foran hinanden for første gang. I dit tilfælde er det størrelsen på din penis, der bekymrer dig.
Jeg ved ikke, om det kan lette dine tanker lidt? Men man siger, at en normal penis måler mellem 10 og 20 cm i stiv tilstand. Din penis er jo længere end 10 cm, så i klinisk forstand er den altså ikke specielt lille - selvom du opfatter den sådan.
En anden ting, som måske også kan være rar at have i baghovedet er, at din kæreste jo ikke nødvendigvis tænker det samme som dig. Hvis hun er forholdsvis seksuelt uerfaren, kan det endda være, hun oplever det som en fordel, hvis den ikke er alt for lang/ stor. Det kan nemlig godt kan virke lidt skræmmende med en meget stor penis, hvis man ikke har været sammen med så mange...
Men måske behøver hun heller ikke at se så nøje på den..? Måske vil I faktisk begge to være lidt generte og foretrække, at I er sammen en aften efter mørkets frembrud - og så kunne I jo bare undlade at tænde lyset og i stedet koncentere jer om at udforske hinanden under dynen..? Måske ville det være mere trygt for jer begge to?
På www.sexlinien.dk har de bl.a. et tema om sex for første gang - måske kunne du have glæde af at tjekke det ud - de har i øvrigt også mange andre spændende temaer, så hvis ikke du har besøgt deres hjemmeside, vil jeg anbefale dig at gøre det.
Mange kærlige hilsner og pøj, pøj med det...
BørneBrevkassen
Har du spørgsmål til sex eller den første gang?
Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.
Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?
Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!
Quiz om sex, seksualitet og krop
Kender du til myterne?