Brev
Føler mig lidt klar, men for ung!
Hej er en pige på 13, vildt ikke? Hah.
Men jeg er forelsket i en dreng! (Han er 13, blir 14 til oktober, blir 13 i august btw)
Vi snakker meget sexuelt sammen, vi kan lide hindanen. Han er klar til sex, men føler lidt 12 er for ungt. Og hvad vil mine venenr ikke lige tænke?
Er så forrviret….
Onanere selv, og vil gerne prøve at havde sex, da det mega dejligt at onanere. Men ved ikke om jeg er klar? Er så forriret.
Hvad synes i?
Kh. Hende Den Seje 😛
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 12 år
Hvor lyder det dejligt, at du er forelsket.
Jeg kan godt forstå, at du føler dig lidt forvirret. Du skriver både, at du gerne vil prøve at have sex, men samtidig føler, at du er lidt for ung. Det er helt normalt at have det sådan.
Jeg kan dog ikke svare dig på, om du er klar til at have sex. Det vigtigste er, at man gør det, fordi man selv har lyst. Ikke fordi, du føler dig presset. Jeg tænker, at det først og fremmest er vigtigt, at I stille og roligt prøver jer frem. Der er mange dejlige måder, man kan være sammen med sin kæreste, uden at det skal være sex.
Det er helt naturligt at onanere, og det er en god måde at lære sig selv og sin krop at kende. Det kan også være, at du bliver i tvivl og føler, at det er for tidligt. Så er det bedre at vente.Måske kan du snakke med dine veninder om det - eller måske endda en af dine forældre?
Det skal i hvert fald føles ok. Det er vigtigt at kende sine grænser. Hvis man skal have sex, er det vigtigt at beskytte sig mod graviditet. Det kan være at bruge kondom eller snakke med lægen og få p-piller. Kondomer kan man købe i supermarkeder, tankstationer, apotek og andre steder.
Måske er det en rigtig god idé at tage det roligt. Du er meget ung og har masser af tid. Det skal nok komme.
Kærlig hilsen BørneTelefonen