Brev
Erotika
Hejsa BB.
Jeg er begyndt for noget tid siden at skrive erotiske digte og fanfiction og har lagt dem ud på wattpad. Nogle gange kommer jeg mens jeg skriver fordi det tænder mig så meget. Det er meget detaljeret og voldsomt. Mine forældre ved det ikke.
Er det okay at skrive sådan noget? Det er ret populært på wattpad,
skal jeg sige at jeg faktisk kun er 13 år?
Tak på forhånd!
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 13 år,
Tak for dit gode spørgsmål og dit brev.
Det er helt OK at skrive erotiske digte og fanfiction. Det er også helt OK, at du bliver tændt af dine historier.
Når man lægger ting ud på nettet, skal man dog være meget opmærksom på, hvem der egentlig kan se det, man lægger ud. Det er altid en god idé at tænke over, om man vil have det OK med, at folk, man kender, kan se det, man har lavet. Måske kan man lægge historier ud helt anonymt på WattPad? Det er i hvert fald en god idé lige at undersøge, om alle kan se, at det er dig, der har skrevet historierne – og så er det måske værd lige at tænke lidt over, om det vil være OK med dig, at folk kan se, at det er dig, der har skrevet dem.
Ellers lyder det som om, at dine digte og historier er populære – det betyder, du er god til at skrive dem!
Det kan være både sjovt og rart at skrive om sine tanker og fantasier på den måde. Derfor: så længe, du synes, det er sjovt, lyder det som en hel fin interesse, du har.
Bedste hilsner
BørneTelefonen