Er jeg pædofil?

Hej Brevkassse
Jeg er en dreng på 15 år som har et problem når jeg er i F.eks. badeland og små børn omkring 3 – 6 år skal klæde om far kan jeg ikke lade være med at kigge efter deres kønsdele og når jeg så kigger får jeg bare rejsning med det samme specielt hvis de nu bøjer sig ned så man kan se hele deres vulva latin for tissekone eller spreder ben så man kan se dybt ind i deres vulva hvilket så giver mig lyst til at k****e dem.
Hilsen ham der tror han er pædofil

Dreng, 15 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 15 årTak for dit brev. Jeg synes, det er rigtig godt, du reagerer på din bekymring, når du er begyndt at spekulere over, om du evt. kan være pædofil...
Jeg vil gerne understrege, at jeg ikke ud fra dit brev kan vurdere, om du er pædofil eller ej.  Jeg ved, at voksne pædofile ofte fortæller, at deres seksuelle tiltrækning af små børn begyndte i deres teenageår. Men jeg ved også, at en del unge oplever at være seksuelt tiltrukket  af noget, som de ikke nødvendigvis også tænder på som voksne. Så hvordan det vil være for dig, ved jeg ikke...
Men jeg vil foreslå dig, at du selv prøver at lægge mærke til, om din tiltrækning af små børn er noget, varer ved. Hvis det er noget, du bliver ved med at tænde på, så tænker jeg, at du skal sørge for at søge noget mere personlig rådgivning, så det ikke ender med, du kommer til at krænke nogen. (For det er det, der så let kan ske, hvis man er tiltrukket af nogen, som er meget svagere end en selv.)
I første omgang tror jeg, det vil være en god ide at gå til din egen læge - ikke fordi du er syg- men fordi læger tit kan være gode at snakke med, når man tumler med andre ting i livet end sygdomme. Lægen har formentlig også nogle ideer til, hvem du kan kontakte for at få hjælp til at takle dine seksuelle følelser for børn.
Du kan evt. også starte med at ringe anonymt til sexlinien på 70 20 22 66, de har åbent mandag til fredag fra 15-17) Deres rådgivere er vant til at tale med unge om alle mulige forskellige temaer, der har med sex og seksualitet at gøre.
Mange kærlige hilsner fra BørneBrevkassen

Har du spørgsmål til sex eller den første gang?

Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.

Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?

Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!

Quiz om sex, seksualitet og krop

Kender du til myterne?