Brev
ER JEG BILLIG
Hej BB
Jeg er pige på 14 år. Jeg går i 6.klasse skal i 7.klasse efter sommerferien. i mandag aften og natten til tirsdag den 18/6 og den 19/9 var hele min klasse på lejertur. Jeg skulle sove sammen med 4 drenge den ene var min eks-kæreste, jeg skulle ligge ved siden af min eks, vi lå og hygged han rørte ved mine bryster og jeg gav ham et håndjob vi lå også og snaved det hente så med at vi havde tør sex da han så kom så stopped vi. Hans bedste ven vågned og min eks og hans bedste ven gik ud og snifed jeg tror at det var kaffepulfer da de så kom tilbage så gjor vi det igen
da han så kom (igen) så lå vi bare og kyssed og han rørte ved mine bryster og kyssed mig på halsen og kyssed også mine bryster til sidst lå han kun i underbukser og jeg lå i mine bukser og min top og bh. Da hans bedtse ven så sagde at han ville ligge ved siden af mig og min eks fordi hans bedste ven ville ikke have at vi skulle det mer men vi lå så og flittedfringer.
Nu kommer mit spørstmål: Er jeg billig fordi at jeg har gjort det når vi ikke er kærester eller hvad er jeg fordi at dem der ved det de kalder mig billig og det er jeg blevet ked af og jeg ville ikke snakke med nogle om det de ville bare siger at jeg er for ung til det og alt mulligt er jeg billig.
Ville i ikke nok hjælpe mig jeg er stadig forelsket i min eks kæreste men han ville ikke være kærester tror jeg når jeg spør ham siger han at han ikke vil. ville i ikke nok være søde at hjælpe mig jeg ved ikke om jeg er billig men er rigtig ked af at folk kalder mig billg.
hilsen pigen med eks-kæretsen
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige med eks-kæresten
Tak for dit brev, hvor du fortæller, hvor ked af det du bliver, når folk kalder dig billig.
Folk bruger ofte ordet ”billige” om piger, som er lette for mange fyre at få med i seng. Jeg tænker ikke om dig, at du er ”billig”. Du er ung og forelsket.
Når man er ung og forelsket, kan man godt opleve, at man pludselig befinder sig i en situation, som man ikke helt kan overskue konsekvensen af. I dit tilfælde kan jeg ikke helt læse, om du faktisk gerne ville hygge med din eks-kæreste, eller om du gik med til at give ham et håndjob, kysse og flette fingre for at få ham tilbage?
At hygge sig sammen er ret privat, og det kan måske virke grænseoverskridende for andre, når det foregår i et fælles rum. Kunne det tænkes, at det er derfor, at nogen folk (mon det er klassekammeraterne?) vælger at bruge ordet billig?
Der er sikkert flere i klassen, som slet ikke er så langt mht. sex, erotik og kærlighed, som dig og din ex-kæreste tydeligvis er. Idet du er gået i gang med det, kan det måske også virke overvældende for nogle af kammeraterne – måske de kan føle sig usikre og derfor reagere voldsomt? Ikke at det er ok – men en mulig forklaring?
Jeg tænker, at du måske har brug for at være god til at passe godt på dig selv. Fx ved at forbinde sex og erotik med kærlighed, tryghed, tillid, tryghed og privatliv. Noget som du i fællesskab skal nyde med en kæreste, fordi I begge har lyst og mod på at give hinanden noget meget fint og personligt.
Du kan ikke ændre det, der er sket, og det er heller ikke sikkert, du har lyst til det. Men jeg tror, det vil være godt og vigtigt for dig at tale med en god ven/veninde, om dine oplevelser og tanker. Du har høstet nogle erfaringer, desværre på en træls måde. Brug dem til noget – lær af dem og brug tid på at gøre det, der er godt for dig. Du er vigtigst i dit liv.
Jeg håber, du kan bruge mine overvejelser til noget.
Du kan også altid ringe til BørneTelefonen på 116 111, eller skrive til UngeChatten – begge steder sidder der rådgivere klar til at tale med dig.
Gode tanker fra
BørneBrevkassen
Har du spørgsmål til sex eller den første gang?
Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.
Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?
Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!
Quiz om sex, seksualitet og krop
Kender du til myterne?