Brev
Er i tvivl om min seksualitet nu, og jeg er bange for at blive dømt, hvis jeg ændrer den fra Lesbisk til biseksuel
Hej BB
Jeg er en pige som nu er i tvivl om min seksualitet. Jeg har i et år nu ( Ca. ) været sikker på at jeg var til piger. Jeg har sagt til folk at jeg er lebisk, og det er noget mine venner og jeg har snakket meget om.
Men nu er jeg ikke så sikker længere. Jeg har fået følelser for piger OG drenge nu. Hvordan skal jeg sige det?
Min klasse vil nok have meget hårde meninger om det, og jeg er bange for at de vil dømme mig helt vildt, og bagtale mig. Min klasse er den slags type som ville sige at jeg ”fakede” at jeg var lesbisk, for opmærksomhed. ( Hvilket jeg på ingen måder, overhovedet, har gjort ).
Please hjælp mig.
Hvad skal jeg gøre, og er det forkert af mig, at jeg har det sådan her?
Er det forkert af mig, at jeg kom ud som lebsisk?
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige
Hvor er det bare sejt, at du er så åben om din seksualitet. Det mod du har, er sjældent set. Tak fordi, at du skriver til os.
Det er på ingen måde forkert af dig, at du har det sådan der. Og det var på ingen måde forkert af dig, at du sprang ud som lesbisk. Det er vigtigt, at du holder fast i det.
Det er absolut kun sejt, at du tør være den du er. Og det skal du bare blive ved med. Derfor er det også vigtigt, at du nu får lov til at være usikker om din seksualitet over for vennerne. Det kan være rigtig svært, at fortælle noget der fylder meget i hovedet. Desværre er alt for mange dømmende overfor folk, der er bare lidt anderledes end dem selv.
Det kan måske være en idé, at fortælle det til en enkelt ven eller veninde til at starte med. Én du ved, du kan stole på. På den måde, har du en ved din side, når du fortæller det til de andre. Prøv at være ærlig overfor dine venner. Det kan være, at du kan vise dem dit brev her, sammen med svaret. Nogen gange kan det være lettere, end selv at skulle fortælle det.
Du skal vide, at det faktisk er helt naturligt at være usikker på sin seksualitet. Selvom man tidligt fandt ud af, at man var til det samme køn, betyder det ikke nødvendigvis, at man er det hele livet. Og man behøver ikke vælge "en side".
Hvis du har lyst kan du gå ind på sexliniens hjemmeside. Der kan du læse om mange børn og unges oplevelser med, at fortælle sine venner om ens seksualitet.
For et år siden var du så stærk, at du fortalte dine venner, du var til piger. Jeg ved, du kan gøre det igen.
Venlig hilsen BørneTelefonen