Brev
Er der noget galt med mig
Jeg er en dreng på 14 som godt kan lide at gå i lingeri og tænder på anal stimulation.
Jeg ved ikke om jeg er bøsse da jeg ikke tænder på drenge og tror heller ikke jeg er trans da jeg er glad i min krop er meget forvirret her for tiden og har brug for noget afklaring.
og jeg tænder også på at have pige tøj på
jeg føler at min feminine side kommer frem når jeg er i lingeri og leger med mig selv (anal).
Dreng, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 14 år
Tak for dit brev. Jeg kan godt forstå, at du er lidt forvirret over alle de forskellige betegnelser omkring køn og seksualitet og har brug for noget afklaring.
Jeg vil gerne starte med at fortælle dig, at der ikke er noget galt med dig. Det er helt normalt at eksperimentere med sin seksualitet, og det er jo meget forskelligt fra person til person, hvad man tænder på.
Man siger, at ens kønsidentitet er ens egen oplevelse af sit køn og sin krop. Man kan altså godt opleve sig selv som et andet køn, end det, man er blevet tildelt ved fødslen.
Ens seksuelle orientering handler om, hvem man forelsker sig i, og hvem man er tiltrukket af. Man kan fx være biseksuel, hvor man er tiltrukket af begge køn, eller panseksuel, hvor man tiltrækkes af personer uanset køn. Der findes mange flere forskellige former for kønsidentitet og seksuel orientering, selvom man ofte kun hører om "heteroseksuelle" og "homoseksuelle".
Jeg kan desværre ikke ud fra dit brev svare dig på, om du er bøsse eller transseksuel. Jeg kan dog godt forstå, at du har lyst til og brug for at få snakket om de tanker, du gør dig omkring køn og seksualitet. Jeg tænker derfor på, om du mon kender til foreningen LGBT? Det er en forening, der er lavet for bøsser, lesbiske, biseksuelle og transpersoner, og de ved en masse om de mange måder, der er at gøre køn på og udøve sin seksualitet på. Hvis du har lyst, kan du her læse mere om deres rådgivning og ungdomstelefon: http://lgbt.dk/radgivning/ungdomstelefonen/
Jeg håber, det var svar på dit spørgsmål.
De bedste hilsner fra BørneTelefonen