Brev
Er bekymret…
Kære BB.
Jeg er en dreng på 13 år som er lidt bekymret. Det er sådan at jeg er bekymret for at jeg bliver voldtægts mand… Det lyder sikkert lidt skørt. Tager det fra en ende af. Jeg har været igennem meget seksuelt i mit liv. Tit drømmer jeg om piger osv… Når jeg drømmer om piger er de tit nøgne. Aner ikke hvorfor de er nøgne og det passer ikke med drømmen.
Men hver gang der er en nøgen pige har jeg lært at vide om det er en drøm eller ej. Men hver gang der er en nøgen pige, jeg ved ikke om det er at voldtage, men jeg tager fat i hende og “voldtager” hende. Nogle gange kan jeg se om det er en drøm eller ej og selvom de har tøj på kan jeg styre min drøm så det ryger af…
Jeg synes det er løbet lidt af sporet fordi hvad nu hvis jeg ikke kan se forskel mellem drøm og virkelighed og “voldtager” en eller anden i virkeligheden. Det her er et problem som irritere mig hver gang jeg ser en pige med lidt tøj på eller med meget korte bukser eller hvor man kan se hendes bryster i blusen. Der er INGEN og jeg mener INGEN der ved det her. Håber virkelig i svare hurtigt…
KH Den bekymrede dreng på 13…
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 13
Tak for dit brev. Du skal have stor ros for at turde dele dine tanker og bekymringer med os!
Når jeg læser dit brev, bliver jeg nysgerrig på, hvad du mener med, at du har været igennem meget seksuelt i dit liv..?
Derudover tænker jeg - (uden at vide, hvad du har med dig i "bagagen"), at det er naturligt, at man især i teenageårene har "våde-drømme" om det køn, man er tiltrukket af. Drømmene kan være meget virkelige, og man kan som dreng opleve udløsning. Så hvad mon det betyder, at du "voldtager" hende..? Har I frivillig sex sammen, eller er det imod hendes vilje (i dine drømme)?
Man styrer ikke selv sine drømme - og de kan være meget underlige uden sammenhæng, som du beskriver i dit brev. Dog kan jeg godt forstå, at du synes det er ubehagelige drømme, hvis de handler om at voldtage...
For mig lyder det som om, at du er en teenager, som er tilltrukket af det modsatte køn. Og det er derfor helt naturligt, at din seksualitet vågner. Det er en del af den pubertet, som du står midt i.
Måske kunne du måske få et større udbytte af at chatte med én af vores rådgivere på BørneChatten. Der kan rådgiveren nemlig spørge ind til nogle ting, som gør at rådgivningen bliver mere konkret. Du kan eventuelt henvise til dit brev og dette svar. Du er også anonym på chatten.
Du kan komme på BørneChatten her >>
Varme hilsner fra BørneBrevkassen
Har du spørgsmål til sex eller den første gang?
Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.
Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?
Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!
Quiz om sex, seksualitet og krop
Kender du til myterne?