Brev
Dry humping
Hej Brevkasse.
Jeg er en pige på 13 år. Jeg har en drenge bedste ven jeg er sammen med 3-5 dage om ugen. Vi er stort set altid hjemme hos mig, hvor vi ligger i min seng og snakker, sover, “slås” og så også dry humper..
Vi dry humper 9 ud af 10 af de gange vi er sammen, og han giver mig også sugemærker ved kravebenene, på maven og en gang ved min kavalergang.. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, da jeg har en kæreste (jeg ikke ser så tit)..
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, og om jeg enlig er forelsket i min ven.. Vi har været ved at kysse et par gange, men en af os har hver gang drejet hovedet fordi vi ved det er forkert..
Jeg er også bange for at være forelsket i ham fordi vores venskab er virkelig stærkt.
Før vi blev “bedste venner” var han i en kort periode forelsket i mig, og det gør mig også forvirret, for måske er han det stadig?.. Han kysser mig på kinden og sådan noget.. Han siger også altid at han elsker mig (men det er jo så på venne-måden)
Hvad skal jeg gøre?
Mvh Den forvirrede pige
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige 13
Hvor er det sejt, at du prøver at finde hoved og hale i det hele. Det gør dig både til en rigtig god ven og en god kæreste. Og samtidig en god ting at få afklaret det mellem jer.
Det er rigtig normalt at man i din alder begynder at udforske seksualiteten. Og når man så har en så god ven, bliver det let at udforske med den person. Det er en man stoler på, og en man er tryg ved. Og det kan være rigtig dejligt at udforske. Men husk at lytte til din krop og dine grænser. Det er rigtig vigtig at føle sig tilpas og føle, at det man gør er okay. Nogen gange kan man være i tvivl om det, man gør, er over grænsen. Det kan måske hjælpe, hvis du ved hvordan din kæreste føler. Er han f.eks. okay med at du får sugemærker af din bedste ven? Prøv at snak med ham om, hvad han tænker. Husk selvfølgelig altid, at det kun er dig, der bestemmer over din krop. Hvis du ikke synes, det er ok - så sig nej tak eller vend dig væk, så din ven forstår, at det ikke er ok med dig.
Når man har et så stærkt venskab, og man også prøver sin seksualitet lidt af, kan det være svært at finde op og ned i det hele. Det bliver særligt forvirrende, fordi han har været forelsket i dig. Det kan hjælpe rigtig meget at snakke sammen om det. Så I begge er klar over om det bare er på venne-måden I hygger, eller om der er kærestefølelser. På den måde kan I undgå nogen bliver såret. Og stadig bevare jeres stærke venskab. Hvis du har lyst til at udforske din seksualitet på en anden måde, kan man læse rigtig mange spændende og nyttige ting på http://privatsnak.dk/13-15/
Jeg håber, brevet hjælper dig på vej.
Kærlig hilsen BørneTelefonen