Dry humping

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige 13

Hvor er det sejt, at du prøver at finde hoved og hale i det hele. Det gør dig både til en rigtig god ven og en god kæreste. Og samtidig en god ting at få afklaret det mellem jer.

Det er rigtig normalt at man i din alder begynder at udforske seksualiteten. Og når man så har en så god ven, bliver det let at udforske med den person. Det er en man stoler på, og en man er tryg ved. Og det kan være rigtig dejligt at udforske. Men husk at lytte til din krop og dine grænser. Det er rigtig vigtig at føle sig tilpas og føle, at det man gør er okay. Nogen gange kan man være i tvivl om det, man gør, er over grænsen. Det kan måske hjælpe, hvis du ved hvordan din kæreste føler. Er han f.eks. okay med at du får sugemærker af din bedste ven? Prøv at snak med ham om, hvad han tænker. Husk selvfølgelig altid, at det kun er dig, der bestemmer over din krop. Hvis du ikke synes, det er ok - så sig nej tak eller vend dig væk, så din ven forstår, at det ikke er ok med dig.

Når man har et så stærkt venskab, og man også prøver sin seksualitet lidt af, kan det være svært at finde op og ned i det hele. Det bliver særligt forvirrende, fordi han har været forelsket i dig. Det kan hjælpe rigtig meget at snakke sammen om det. Så I begge er klar over om det bare er på venne-måden I hygger, eller om der er kærestefølelser. På den måde kan I undgå nogen bliver såret. Og stadig bevare jeres stærke venskab. Hvis du har lyst til at udforske din seksualitet på en anden måde, kan man læse rigtig mange spændende og nyttige ting på http://privatsnak.dk/13-15/

Jeg håber, brevet hjælper dig på vej.

Kærlig hilsen BørneTelefonen

Har du spørgsmål til sex eller den første gang?

Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.

Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?

Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!

Quiz om sex, seksualitet og krop

Kender du til myterne?