Brev
Bisexuelle
Hey. Har efter hånden brugt jer i nogle år fordi i kommer med nogle gode svar, så vil prøve at spørge om noget helt andet end jeg har spurgt om..
Men jeg er 14 år 15 i næste måned – jeg er begyndt at tænke lidt over om jeg er bisexuel for kunne godt se mig sammen med en pige (samlege) Da jeg var helt lille og så til 12 år gik jeg altid rundt i drenge tøj så op til drenge og ville være en dreng – og jeg syntes at drenge tøj er en mega fed stil og vil rigtig gerne gå med den stil..
Men jeg er begyndt at gå i pige tøj efter jeg syntes jeg var grim og klam – ved bare ik om jeg er bisexuel da fek.s hvis en pige kom hen og ville snave ville jeg ik sige nej ved ik om det er normalt eller hvad men samtidig når jeg altid har været drenget og tænker samlege med en pige – hvis nu ik jeg skulle lege med en pige for at finde svaret hvad gør jeg så.. mangler lidt svar på det:) Håber virkelig i kan hjælpe mig.
Hilsen den forvirrede:)
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære forvirredeTak for ros, jeg er glad for, at du har kunnet bruge de råd, du har fået i BørneBrevkassen tidligere.Jeg vil lige skynde mig at sige, at det er MEGET normalt at være forvirret omkring sin seksualitet i din alder. Rigtig mange unge har tanker og fantasier omkring, hvordan mon det er at være sammen med en af sit eget køn.Den tiltrækning, du oplever både til drenge og piger, behøver ikke at betyde, at du biseksuel. Det betyder bare, at du er i en periode af dit liv, hvor du er nysgerrig på din egen seksualitet, og du er ved at finde ud af, hvem du er, og hvad du godt kan lide. Det kan være, du har det anderledes om et halvt år eller 3 år fra nu...Det kan også være, at du føler dig mere sikker i din seksualitet om et halvt år eller om 3 år, men lige nu er det vigtigt for dig bare at være nysgerrig på dine følelser og lyster. Om du skal lege med piger eller drenge for at finde svar? Jeg tænker, at hvis du har LYST til at lege både med piger og drenge, så er det vigtigt, at du husker at passe på dig selv. Men der er bestemt ikke noget galt med at kunne lide enten drenge eller piger.Jeg vil lige slå fast, at de tanker og følelser du har, er helt normale og du er helt normal, uanset om du kan lide drenge eller piger.Jeg er ret sikker på, at du med tiden bliver mere klar på, hvem og hvad du kan lide. Du er selvfølgelig meget velkommen til at ringe til BørneTelefonen på 116 111, eller du kan chatte med os.Kærlig hilsen BørneBrevkassen
Har du spørgsmål til sex eller den første gang?
Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.
Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?
Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!
Quiz om sex, seksualitet og krop
Kender du til myterne?