Anime

Hej, jeg er en dreng på 16 år.

De sidste par dage har jeg gået og undret meget over, hvordan jeg bliver tændt af tegnede anime piger. Især hvis de har nogle små kroppe.

Jeg bliver meget tændt af det, og jeg ved ikke om det er helt okay.

Jeg føler, at jeg har mistet lysten til rigtige piger, og det kun er de tegnede, jeg kan lide. Jeg føler, at der er noget galt med mig, og måske er det en mental lidelse, men jeg kan ikke stoppe.

Bliver mere tændt af de små anime piger :/

Dreng, 16 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 16

Lad mig starte med at skrive, at der ikke er noget galt med dig. Det kan være meget forskelligt, hvad man tænder på. Nogle tænder på fødder, andre på fyldige kroppe, nogle på små petite kroppe, nogle på store bryster, andre på små. Der kan også være stor forskel på, hvad man tænder på porno-mæssigt og i virkeligheden hos en kæreste.

Når man er 16 år, er man kun få år inde i sin seksualitet og er stadig ved at lære den at kende. Lige nu har du fundet ud af, at der er noget med anime-figurer, der tænder dig. Men det behøver ikke sætte lighedstegn ved, at du ikke kan tænde på en ægte pige. Det handler nok nærmere for dig om at finde ud af, hvad der så tænder dig hos ægte piger. Nogle gange kan det være helt basale ting som flotte øjne, flot hår, flot smil. Det kan også være mere kropslige ting som højde, bagdel, bryster og former i det hele taget.

En af grundende til at aminefigurerne kan virker mere tiltrækkende på dig end virkelig piger, kan være at de netop blot er en fantasi. De er ikke virkelige og stiller derfor ingen krav til dig eller forholder sig til det, du gør. Det gør det måske nemmere for dig at mærke din lyst?

Samtidig er de heller ikke så sammensatte som virkelige piger, der både har gode og mindre gode sider. Aminefigurerne fremstilles perfekte. Og med seksuelle undertoner. Selv de små aminepiger har tit en stærk seksuel fremtoning. Og det er nok det, du kan mærke.

Et forslag kunne være, at du en periode (måske en måned eller hen over sommeren) prøver en pause med anime-figurerne for at blive klogere på, hvad der kunne tænde dig hos ægte piger. Der er sikkert noget, men hvad det er, er op til dig at finde ud af.

Det kan også være at du kan finde ud af det uden en pause fra anime-figurerne. Det kan endda være, at du gennem din fascination af aminepigerne kan finde ud af, hvad der særligt tænder dig. Og så lede efter netop det i en kæreste i den virkelige verden.

Det kan dog også være, at du faktisk finder ud af, at det med aminepigerne blot er en skøn fantasi for dig. Mange har det nemlig sådan, at der er stor forskel på deres seksuelle fantasier, og den sex de har i virkeligheden. På den måde kan du jo sagtens tænde på aminepigerne uden at det udelukker, at du også tænder på og har sex med piger i virkeligheden.

Jeg håber, at mit svar har beroliget dig lidt. Hvis du fortsat tænker meget over, hvad det tænder dig, vil jeg råde dig til at kontakte Sexlinien. De er super dygtige til at rådgive i spørgsmål om sex og lyst.

Kærlig hilsen
BørneTelefonen

Har du spørgsmål til sex eller den første gang?

Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.

Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?

Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!

Quiz om sex, seksualitet og krop

Kender du til myterne?