Brev
Analsex
Mig og min kæreste havde anal sex for nogle uger siden.
det gik godt ind til det begyndte at bløde.
Vi fandt ud af at min ringmuskel var sprunget og det gjorde mega nas.
Så vi blev nød til at stoppe.
hvad skal jeg gøre?
Pige, 17 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 17 år.
Det lyder bestemt ikke rart. Jeg kan forstå, at det er et par uger siden, så jeg håber, det går bedre nu? Hvis du stadig har lige ondt, vil jeg anbefale, at du går til lægen, så du kan få undersøgt, hvilken hjælp du kan få.
Hvis det går bedre nu, kan det være, du har overstrukket ringmusklen. Hvis det handler om en overstrækning, vil den trække sig sammen igen over tid. Det vil dog tage noget tid, før den igen er som før.
Jeg vil foreslå, hvis du føler dig usikker og har ondt, lige at smutte forbi lægen, så du får en lægelig vurdering.
Mange hilsner BørneTelefonen.