Brev
Aftalt at tage hinandens første gang, men aldrig mødt?
Hej.
Jeg er en dreng på fjorten som har fået kontakt til en pige jeg aldrig har mødt IRL over snap.
Vi onanere til hinanden via skype og snap.
Nogle gange for jeg lyst til at spørge hende om vi skal have sex IRL.
Er det forkert nu når vi aldrig har mødt?
Det skal siges at vi begge er 14.
Dreng, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 14 år,
Tak for dit gode spørgsmål! Det er godt, du skriver herind, for det kan være lidt svært at finde ud af, hvad der nu er klogt at gøre, når man møder nogen på de sociale medier.
Det lyder som om, du og pigen har været enige om, hvad I har haft lyst til at gøre indtil videre. Det er ret vigtigt, at man stoler rigtig meget på hinanden, så man føler sig sikker på, at den anden ikke ville kunne finde på at gøre noget, man ikke har givet hende/ham lov til – som f.eks. at vise billeder eller videoer videre til andre.
Det kan være ret rart at kende den person, man har sex med første gang, godt. Så man føler sig tryg og godt tilpas i den andens selskab. Måske ville det være godt, hvis I mødtes og lærte hinanden at kende, før I begyndte at snakke om IRL-sex? På den måde kan I se hinanden an og se, om I overhovedet har lyst til at have sex sammen. For nogen er den første gang lidt speciel – det er den måske også for dig eller hende?
Derfor vil det måske være den bedste vej at gå at spørge hende, om hun har lyst til at mødes. Det kunne være til en kakao eller til en biograf-tur eller sådan noget. Hvis I klikker godt sammen, og du føler, du kan snakke åbent med hende, kan det være, at du på et tidspunkt kan tale med hende om, om hun egentlig har tænkt over ’den første gang’, og så kan I snakke videre derfra?
Hvis du har brug for at snakke mere om det, er du meget velkommen til at sende en SMS eller ringe til os på BørneTelefonen (på nummer 116 111) eller skrive til os på Chatten.
Det kan være rart at snakke med nogen om de tanker, man gør sig omkring sex og ’den første gang’. Det kan også være, at du bare gerne vil tale mere om, hvordan du kan spørge pigen, om hun vil mødes.
Pas godt på dig selv og på den søde pige.
De bedste hilsner
BørneTelefonen