aarv….kan jeg klare at få pik?

hej:) jeg går lige til sagen:

jeg er en 14-årig pige som prøvede at onanere for første gang.

Nå jeg stikker en finger op i min tissekone er det fint og behageligt men når jeg prøver med to eller flere fingre gør det for ondt….

så jeg tænker om jeg kan klare at få stukket en pik op i min skede når jeg ikke engang kan tåle to fingre????

hilsen den fortvivlede pige

Pige, 14 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 13 år.

Det er helt normalt, at tænke på sex i din alder. Der er også mange, der allerede begynder at bekymre sig om den første gang, man skal have sex med en anden. Det er både spændende og skræmmende. Når man kommer i puberteten, og kroppen udvikler sig, så følger der også nogle lyster med. Sådan er det for alle, og langt de fleste piger på din alder onanerer.

Der er forskel på størrelser både på penis og skedeåbning. De fleste er først fuldt færdig udviklede omkring 18-20 års alderen. Det betyder, at størrelsen på skeden også vil udvikle sig.

Nu har du prøvet med en finger og det er gået godt. Og er nu igang med at prøve med to fingre. Jeg tænker, at du skal give dig god tid og mærke efter stille og roligt. Er skeden fugtig og afslappet, så glider fingrene også lettere ind. Kunne det være en hjælp?

Når du føler dig klar til at have sex, er det vigtigt at I tager jer god tid. Nus om hinanden, kys og føl jer frem. På den måde vil du langsomt løsne op i kroppen, og det bliver en nemmere og bedre oplevelse for jer begge. Når I tager jer tiden, vil din skede blive våd og derfor vil det give plads til ham. Det er vigtigt at man ikke bare maser sig ind i skeden. Det kan gøre ondt. Det skal ikke gøre ondt – heller ikke første gang.

Måske kunne det være rart for dig at kigge lidt på hjemmesiden: Privat Snak. Der står der en masse om “den første gang” og andre ting omkring sex og kroppens udvikling.

Jeg synes det er vigtigt at nævne for dig, at det er vigtigt du har lyst, når du begynder at have sex. Ingen må tvinge dig til at gøre noget, du ikke har det rart med.

Når du har fundet en sød en, som du har lyst til at have sex med, er det vigtigt at bruge kondom eller anden beskyttelse mod graviditet og sexsygdomme. Det kan være en god idé at tale med din læge eller sundhedsplejerske om, så de kan hjælpe med, hvad der passer bedst til dig.

Jeg håber, det svarede på dine spørgsmål. Ellers er du altid velkommen til at skrive igen eller ringe til os på nummeret 116 111.

Kærlig hilsen

BørneTelefonen

Har du spørgsmål til sex eller den første gang?

Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.

Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?

Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!

Quiz om sex, seksualitet og krop

Kender du til myterne?