Brev
12 og onaner
Kære Børnetelefon.
jeg er 12 en halv og onarner vær gang jeg er alene hjemme.
Mit problem er at på mystisk vis for jeg sex/orgasme lyst kun når jeg er alene hjemme,for mig er det lige meget hvad køn jeg onarner til, fordi det vigtigste er orgasme for mig.
Men ALTID inden jeg for orgasme, går lysten fuldstændig væk og jeg fortryder(syntes selv at det er klamt)det.Tør ikke at sige det direkt til mine forælder,har pråvet at tale lidt om temeat men de siger at man først for sex/orgasme lyst når man er 14 eller 15.Derfor spørge jeg
er det normalt at jeg ornarner
hvorfor går lysten væk inden orgasme
og hvorfor fortryder jeg når 5 min før var jeg hel bevidst om hvad jeg gjorde???.
hilsen Mig
Dreng, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 12
Det er meget forskelligt, hvornår børn og unge begynder at onanere. Du er begyndt som 12-årig og det er helt normalt.
Dine forældre har forsøgt sig med at sætte et tal på, hvornår de fleste begynder. De sagde 14-15 og det tal har måske fået dig til at føle, at det du gør er forkert?
Måske det også er den følelse, der dukker op og gør, at du pludselig føler det er klamt og fortryder?
Hvorfor din lyst pludselig forsvinder inden orgasme, skal jeg ikke kunne sige, men det er vigtigt at pointere, at det på ingen måde er forkert at du onanerer. Måske denne viden kan afhjælpe dit problem, så du kan nyde det og slappe af mens du gør det og have det fint med dig selv bagefter. Måske dette også gør at du ikke længere synes det er klamt?
Hvilket køn du onanerer til er også fuldstændig ligemeget. Det handler om at udforske sig selv. Det skal du absolut ikke have det skidt med.
Der er en masse gode ting ved at onanere:
Når man onanerer og får orgasme frigøres en række hormoner, heriblandt et glædeshormon som giver rare følelser
Dit humør stiger, og du bliver altså et gladere menneske.
Onani er også en god måde at komme til at slappe af, fordi det både letter stress og muskelspændinger.
Du kan læse mere om dette på http://www.sexlinien.dk/emneside-drenge/maends-kroppe/drenge/maends-onani.aspx
Håber at dette brev gav dig svar. Og sejt at du har forsøgt at tale med dine forældre om onani, ærgerligt at de ikke helt var klar på at tale mere om temaet.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen