Vens søster

Igår så jeg min bedste vens søster nøgen da hun var i bad, da jeg kom hjem til ham idag så skulle jeg være alene med hans søster og hun tilbød sex. Hun er 17

Dreng, 15 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære Dreng på 15 år,

Tak for dit brev. Jeg kan godt forstå, at du er måske lidt forvirret og nysgerrig på at skulle have sex med din vens søster. Det er for det meste dejligt, når andre giver en opmærksomhed. Men det kan også være grænseoverskridende, og det er helt normalt at blive forvirret.

Har du mon lyst til at have sex med din vens søster? Jeg tænker, at det er vigtigt, at du mærker godt efter dine grænse for, om du har lyst. Måske har du lyst, men synes, at det er noget rod, fordi det er din vens søster? Det kan også være, at du har brug for at sige det til din ven. Det er alt sammen tanker, som jeg godt forstår, kan være svære.

Måske kunne det være rart for dig at snakke med din ven om det, som du har oplevet med hans søster. Nogle gange bliver man lidt klogere på sig selv ved at tale om de tanker man har, og det som man har oplevet. Det kan også være at din ven kan sige noget, som gør dig mere afklaret.

Jeg ved fra andre, der har oplevet det samme som dig, at det godt kan være følsomt for vennen, hvis man har sex med en søskende uden at sige noget.

Jeg ville ønske, at jeg kunne give dig et helt klart svar, men desværre tror jeg ikke, at det findes. Jeg har meget stor respekt for, at du skriver til os og tænker over, hvordan du skal gribe det an.

Jeg håber, at du holder fast i dit flotte mod til at få hjælp. Du kan altid ringe til BørneTelefonen 116 11 og snakke med en voksen, som er vant til at snakke med unge – også om sex.

Hvis du har lyst, kan du prøve at kigge på vores hjemmeside https://bornetelefonen.dk/sex-og-seksualitet/ eller www.sexlinien.dk

De bedste sommerhilsner fra BørneTelefonen

Har du spørgsmål til sex eller den første gang?

Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.

Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?

Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!

Quiz om sex, seksualitet og krop

Kender du til myterne?