Brev
Sex
Hej børnetelefonen. Jeg sidder med et problem som i med garanti får hundredevis af hele tiden, men håber det er okay jeg sender et brev ind alligevel.
Jeg er en dreng på 15 år, der skal gå i 1.G efter sommerferien.
Jeg er stadig jomfru, og har aldrig rigtig prøvet noget seksuelt, andet end onani.
Stort set hver aften tænker jeg på hvornår jeg får lov til at miste min ‘virginity’. Det I sig selv er vel ikke et problem, men jeg er meget bange for den første gang.
Jeg er voldsomt bange for at gøre det forkert første gang, da jeg ikke ved hvordan man ‘gør’.
Jeg føler mig 100 procent klar til at miste min mødom, men er som sagt bange for at gøre det forkert.
Et andet problem er også, at alle mine venner helt ned til 13 år har prøvet det. Jeg er bange for hvor længe der kommer til at gå før det bliver min tur, især fordi jeg aldrig har været særlig god til det med piger (har haft en kæreste i mit liv, som ikke var noget seriøst)
Hvad skal jeg gøre..? :/
Dreng, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 15 år,
De tanker du går med, tænker jeg der er rigtige mange, der kender til! Første gang er altid noget specielt og derfor er det også vigtigt, at man er bevidst om, hvordan man vil have, den skal være.
Du kan måske også få følelsen af, at den første gang bare er noget, der skal ‘overstås’. Men ikke desto mindre kan det godt betale sig at vente til det bliver ‘din tid’. Og du finder en, som du har lyst til skal være den, du har sex med allerførste gang.
Alt for mange forcerer det, fordi de bare vil have det overstået. Det kan desværre gøre, at det bliver en dårlig oplevelse, hvilket er virkelig ærgerligt!
Mit råd til dig er derfor at holde ud! Din tid skal nok komme og husk, at ingen har lyst til at være den sidste, hvorfor du nok godt kan regne med at nogle pynter lidt på historien. Selvom det måske ikke virker sådan, er der mange andre, der har det som dig – både piger og drenge. Nogle i en langt højere alder.
Hvis du har lyst til at læse lidt om ‘den første gang’, vil jeg anbefale dig at læse lidt om det her: https://www.sexlinien.dk/emneside-seksuelle-lyster/foerste-gang
Du kan også læse her:
https://www.sexlinien.dk/_soegeresultat-(sexlinien)?q=F%C3%B8rste+gang&newsearch=test&x=0&y=0
Jeg håber, at du kan få lidt ro på tankerne og have tiltro til at det nok skal komme, når det er din tid.
De bedste hilsner fra BørneTelefonen