Brev
Sex
Hey
jeg havde sex men min lillesøster på 14 og nu truer hun mig med at melde mig for voldtægt hvis ikke jeg giver hende penge. Jeg er meget bange for at komme i fængsel
Dreng, 23 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 23 år
Tak for dit ærlige brev. Jeg kan godt forstå, at du er bange for, hvad der vil ske. Desværre kan jeg ikke love dig, hvad der vil ske, for det afhænger af, om din lillesøster vælger at anmelde dig og om sagen. Altså hvordan det er sket, hvor gammel du var osv.. Der er altså mange detaljer, der kan have betydning.
Men du skal vide, at jeg tror, det er bedst for dig og din søster, at I får det fortalt til nogen, der kan hjælpe jer videre. For ellers vil det altid være noget, der “forfølger” jer.
Derfor vil jeg ikke anbefale dig, at du giver hende penge, for det tror jeg desværre ikke vil ændre noget. Måske vil det løse problemet nu, men det er jo altid noget, hun kan bruge igen, og derfor kan du komme til at gå og være bange – og det kan ingen holde til.
Samtidig kan det godt være, at din søster føler, at det vil hjælpe hende her og nu med nogle penge. Men et seksuelt overgreb fra et familiemedlem er desværre noget, der kan få store konsekvenser, hvis hun ikke får hjælp til at tackle det. Derfor skal hun have noget hjælp.
Måske kan du tage en snak med din lillesøster og fortælle hende, at du er ked af det, der er sket og meget gerne vil have, at I får hjælp.
Du kan hjælpe hende ved at foreslå, at I sammen finder en, I kan fortælle det til. En lærer måske?
Jeg vil også råde dig til at kontakte Januscenteret  eller Bryd Cirklen Her vil du kunne tale med en rådgiver, der kan hjælpe dig videre.
Ved at søge hjælp, så hjælper du din søster og dig  selv bedst videre. Når det først er blevet sagt, kan I få den hjælp, I har brug for, så I kan komme videre.
Hvis du har brug for det, skal du vide, at du også altid kan ringe til BørneTelefonen på 116111, hvis du har brug for en anonym snak. Vi vil hjælpe dig bedst muligt.
De bedste hilsner
BørneTelefonen